امکان اشتغال دانشجویان بورسیه صنعت فراهم شد/ اعلام واحدهای درسی مجاز برای بورس شدگان

دانشجویان بورسیه صنعتی هنگام تحصیل، مقرری دریافت کرده و پس از دوران دانشگاه نیز امکان اشتغال را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پس از تاخیر پیش آمده، بالاخره رتبه‌های داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ توسط سازمان ملی سنجش اعلام شد. در ادامه نیز کارنامه حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی سایت سازمان ملی سنجش منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات بورس دانش برای کنکوری‌ها/ حمایت از ۵ درصد برتر داوطلبان هر گروه آزمایشی

در این ارتباط داوطلبان مجاز قبل از انتخاب رشته نهایی بهتر است با بورسیه و انواع آن آشنا شوند. البته ایسکانیوز پیشتر در گزارش‌هایی با عناوین «کدام دانشجویان می‌توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند؟» و «جزئیات بورس دانش برای کنکوری‌ها/ حمایت از ۵ درصد برتر داوطلبان هر گروه آزمایشی» به موضوع بورسیه‌ها پرداخته است. در ادامه نیز نکاتی درباره بورس صنعت و مشاغل بیان شده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان امور دانشجویان؛ داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند کدرشته‌های مربوط به دو نوع بورس صنعت و مشاغل و نیز بورس دانش را در فرآیند انتخاب رشته، انتخاب کنند. این کد رشته‌ها و دانشگاه‌های مرتبط در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ درج شده است.

امکان اشتغال دانشجویان بورسیه صنعت در شرکت اعطای بورس

هدف از بورس صنعت و مشاغل تربیت سرمایه‌های انسانی مؤثر و کارا بر اساس درخواست دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است. در این طرح بورسیه دانشجو به ۲ صورت یعنی پذیرش از طریق کنکور سراسری و پذیرش حین تحصیل دانشجو انجام می‌شود.

در توافقی که بین اداره کل بورس دستگاه / شرکت اعطا کننده بورس صورت می‌گیرد، دانشجویان هنگام تحصیل، مقرری دریافت کرده و پس از دوران تحصیل با شرایطی که در قرارداد قید می‌شود؛ امکان اشتغال در دستگاه / شرکت اعطا کننده بورس را دارا می‌شوند.

در این بورسیه، دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا سقف مشخصی دروس اختیاری را با نظر دستگاه اعطا کننده بورس بگذرانند. همچنین، کارآموزی دانشجوی بورسیه در دستگاه بورس کننده سپری می‌شود و دانشجو مجاز است تا سقف ۵۰ ساعت در ماه با شرکت همکاری کند.

در این طرح، ظرفیت دانشگاه‌های برتر کشور به جای تربیت نیرو برای دانشگاه‌های خارجی، در خدمت بنگاه‌های اقتصادی کشور قرار می‌گیرد و از طرفی دستگاه / شرکت اعطا کننده بورس نیز بهترین و نخبه ترین دانشجویان را جذب کرده که قطعا در بهره‌وری بیشتر آن شرکت مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =