ارائه تسهیلات پذیرش در دانشگاه‌ها به برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت

معاون آموزشی وزیر علوم در بخشنامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها بر ارائه تسهیلات پذیرش به برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ورود به دوره‌های کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌الله رازینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه به روسای دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: براساس مصوبه هشتاد و دومین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان به تاریخ ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ درخصوص ارائه تسهیلات پذیرش به برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ورود به دوره‌های کاردانی پیوسته) یا (ناپیوسته و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته به صورت مازاد بر ظرفیت‌های پذیرش با آزمون و بدون آزمون برای پذیرش‌های بدون آزمون از سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ مواردی برای استحضار و اجرا ابلاغ می‌شود.

در این نامه موارد زیر اعلام شده است:

۱- دارندگان مدال طلا نقره برنز و مدالیون برتری برگزیدگانی که مطابق با مقررات سازمان جهانی مهارت موفق به کسب امتیاز ۷۰۰ و بالاتر در مسابقات جهانی می‌شوند و جزو مدال آوران نیستند، مسابقات جهانی مهارت و دارندگان مدال طلای مسابقات ملی مهارت می‌توانند بدون شرکت در آزمون ورودی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با ارائه معرفی نامه از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و پس از موافقت دانشگاه پذیرنده در دوره تحصیلی بالاتر پذیرفته شوند.

۲- برگزیدگان مسابقات مندرج در بند (یک دارای مدرک تحصیلی دیپلم مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش، امکان ورود به دوره کاردانی پیوسته) یا (ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته و برگزیدگان دارای مدرک تحصیلی کاردانی پیوسته یا ناپیوسته مورد تأیید وزارت علوم امکان ورود به دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند.

۳- ادامه تحصیل فقط در رشته‎های مرتبط با زمینه برگزیدگی متقاضی در مسابقات امکان پذیر است.

۴- تشخیص ارتباط رشته دانشگاهی با زمینه برگزیدگی بر عهده گروه آموزشی و با تأیید شورای آموزشی دانشگاه است.

۵- برگزیدگی در هر دوره تحصیلی فقط برای ورود به دوره تحصیلی بعدی قابل استفاده است.

۶- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و فقط برای یک بار امکان پذیر است.

۷- پذیرش متقاضیان در دوره روزانه به صورت رایگان و در سایر دوره‌ها براساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه انجام می‌شود.

۸- سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که مرجع تأیید مسابقات است هر سال اسامی برگزیدگان را به سازمان ملی سنجش اعلام می‌کند.

۹- اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاونت آموزشی دانشگاه برای تأیید صلاحیت عمومی به سازمان ملی سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان مذکور است.

۱۰- مسئولیت شرح و تفسیر مصوبه بر عهده معاونت آموزشی وزارت است و در صورت نیاز معاونت آموزشی وزارت می‌تواند پس از تائید کمیته کارشناسی مسائل استعدادهای درخشان دستورالعمل‌های اجرایی این مصوبه را تنظیم و برای اجرا ابلاغ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =