هشت هزار و ۵۰۰ گلستانی به مشهدالرضا(ع) اعزام شدند

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: با محوریت دهه پایانی ماه صفر و مناسب‌های پیش‌رو، بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان استان در قالب ۲۰۰ کاروان سواره و ۳۰ کاروان پیاده با همت تشکل‌های دینی و انقلابی به مشهد الرضا(ع) اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از گلستان، حجت الاسلام رضا دیلم اظهار کرد: اجتماع بزرگ تشکل‌ها و هیات مذهبی گلستان در مسجد گوهرشاد مشهد صبح ۱۳ شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این ایام برگزاری محافل عزاداری و سخنرانی در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی با رویکرد تبیین سلوک توحیدی، سیاسی و اجتماعی گفتمان نبوت و امامت در سیر تمدنی و تبیین نقش و اهمیت دشمن‌شناسی و مبارزه با جبهه طاغوت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان همچنین معرفی فرهنگ ایثار و مقاومت در تعالی اسلام ناب و تبیین ضرورت توجه به پیوندهای اجتماعی و انسجام وحدت اسلامی در گفتمان اسلام و تربیت نسل حماسه ساز و تبیین مولفه‌های خانواده تمدن ساز را از دیگر اهداف برگزاری این محافل عزاداری در استان برشمرد.

حجت الاسلام دیلم گفت: مراسم دسته‌روی و فضاسازی عمومی و برپایی بیش از ۱۰۰ موکب در گلستان از دیگر برنامه‌های اجرایی ویژه این ایام است.

همچنین این روزها جمعیت زیادی از مردم گلستان پای پیاده، خودروی شخصی و یا با کاروان‌های اتوبوسی به پابوس امام رضا(ع) می‌روند تا در مراسم عزاداری امام هشتم شیعیان در مشهد مقدس شرکت کنند.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی مهر

انتهای خبر/

کد خبر: 1241804

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =