اضافه کاری‌ اجباری پرستاران به مشکلی فراگیر در کشور تبدیل شده است

دیدار و نشست هم‌اندیشی پیرامون مسائل و مشکلات مرتبط با جامعه پرستاری با حضور اعضا هیئت رئیسه سازمان نظام پرستاری دزفول و دکتر پاپی‌زاده، نماینده مردم شهرستان دزفول و عضو هیئت رئیسه مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خوزستان، دیدار و نشست هم‌اندیشی پیرامون مسائل و مشکلات مرتبط با جامعه پرستاری با حضور اعضا هیئت رئیسه سازمان نظام پرستاری دزفول و دکتر پاپی‌زاده، نماینده مردم شهرستان دزفول و عضو هیئت رئیسه مجلس برگزار شد.

طی این نشست اهم مسائل، مشکلات و خواسته‌های جامعه پرستاری شهرستان توسط اعضای هیئت رئیسه نظام پرستاری دزفول تشریح شد.

رئیس نظام پرستاری دزفول در این جلسه با بیان اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این سازمان، به نامه اخیر نظام پرستاری دزفول به ریاست دانشگاه علوم پزشکی و تشریح موارد آن در خصوص مشکلات جامعه پرستاری شهرستان اشاره کرد.

دانیال اسلامی‌پناه همچنین یک نسخه از آن نامه را به پاپی‌زاده نماینده این شهرستان ارائه داد و با تشریح مسائل بیان شده در نامه خاطرنشان کرد: متاسفانه فشار کاری و اضافه‌کار اجباری مشکلی فراگیر در تمام بیمارستان‌های دولتی کشور است ولی این مشکل در بیمارستان بزرگ دزفول بیشتر از بیمارستان‌های دیگر مشهود است، به گونه‌ای که نسبت پرستار به تخت در بیمارستان گنجویان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد که می‌توان با تکیه بر اِعمال مدیریت علمی بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توزیع عادلانه نیروها و توسعه آموزش پرستاری آن را مرتفع نمود.

وی افزود: می‌توان با داشتن رفتار مناسب و متناسب با شانیت مقام پرستار به‌عنوان کارکنان فرهیخته و آکادمیک از سوی مجموعه مدیریتی بیمارستان سطح رضایتمندی را در مجموعه افزایش داد.

علی جمشیدپور نائب رئیس سازمان نظام پرستاری دزفول نیز به بیان مشکلات رفاهی، عدم تخصیص رفاهیات مستمر مانند وام و دیگر تسهیلات و همچنین هدایای مناسبتی پرستاران پرداخت.

وی همچنین به تعاونی مسکن پرستاران که توسط نظام پرستاری دزفول ایجاد و پیگیری شده اشاره کرد و خواستار حمایت نماینده محترم مجلس شد.

رضا توکلی‌فراش نیز به مشکلات پرستاران و کارکنان بیمارستان نبوی پرداخت و گفت: حقوق پرسنل بیمارستان نبوی ۳ماه عقب افتاده و در ۳ماه گذشته هیچگونه دریافتی نداشته‌اند. متاسفانه پرسنل بیمارستان نبوی پس از گلایه به مسئولین بیمارستان برای حقوق خود با جواب سربالا و بی‌احترامی مواجه می‌شوند که می‌طلبد مدیران شهرستان برای دفاع از حقوق ایشان ورود و دخالت جدی داشته باشند.

نماینده مردم شریف دزفول در مجلس گفت: مسائل و مشکلات جامعه پرستاری حوزه دانشگاه علوم پزشکی از طریق برگزاری جلسات مشترک بین ایشان، سازمان نظام پرستاری و مدیریت دانشگاه در آینده نزدیک قابل حل بوده و همچنین حق و حقوق کارکنان پرستاری و غیرپرستاری بیمارستان نبوی را با توجه عدم دریافت حقوق ۳ ماهه از طریق جلسه با پرسنل آن مرکز درمانی پیگیری خواهد کرد.

پاپی‌زاده همچنین طی تماس تلفنی با رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول خواستار تسهیل مسیر تشکیل تعاونی مسکن سازمان نظام پرستاری و قرارگرفتن آن در اولویت شد.


خبرنگار: مهسا عزیزی

انتهای خبر/

کد خبر: 1241845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =