قرآن کریم منشأ هدایت انسان‌ها است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، گفت: قرآن کریم کتابی است که خداوند به‌وسیله آن انسان‌ها را به بهترین، مستحکم‌ترین و سلامت‌ترین راه از شر وسوسه‌های شیطانی هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه روز پنج‌شنبه(۱۵ شهریور) در مراسم افتتاحیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان کرمانشاه ضمن بیان اینکه طبق آیات قرآن، اهل قرآن در محضر نور هستند و از سوی پروردگار متعالی نوری برای آن‌ها آمده است؛ گفت: قرآن کریم کتابی روشنگر و بیان‌کننده است و کسی را که به‌دنبال جلب رضایت پروردگار متعال است به بهترین، مستحکم‌ترین و سلامت‌ترین راه‌ از شر شیاطین، وسوسه‌های نفسانی و سلامت از انحرافات اعتقادی، اخلاقی و رفتاری هدایت می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه خداوند متعال کسانی را که فقط برای رضای خدا در محضر قرآن کریم قرار گرفته‌اند را به‌وسیله قرآن هدایت می‌کند؛ افزود: وقتی کسی در مسیر رضایت طرفینی بین خود و خدا قرار بگیرد، خداوند به‌وسیله قرآن او را از ظلمت‌های نفسانی، شیطانی، تعلقات و وابستگی‌های دنیایی، به‌سوی نور که خداوند متعال است؛ خارج کرده و هدایت می‌کند. مانند همان توفیقی که نصیب شهدا شد و از ظلمت‌ها خارج و به نور رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به اینکه قرآن کریم برای همه انسان‌ها منشأ هدایت است، عنوان کرد: ادله قرآن کریم، ادله روشنی است که هر انسانی در عالم در معرض آن قرار بگیرد، هدایت می‌شود و تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه خداوند به‌وسیله قرآن مؤمنان را به درجات بالاتر هدایت می‌کند، تصریح کرد: از لحظه اولی که انسان توفیق پیدا می‌کند در مسیر هدایت الهی وارد شود تا هنگامی که به معراج و نقطه کمال برسد؛ قرآن کریم او را هدایت می‌کند.

وی در مراسم افتتاحیه این مسابقات که به همت اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، ادامه داد: در پیچ‌وخم‌های ظلمات دنیایی فقط قرآن کریم است که می‌تواند دست انسان را بگیرد و او را راهنمایی کند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حبیب‌الله غفوری با اشاره به فرمایشات رسول اکرم(ص) در حدیث ثقلین، و این موضوع که باید به قرآن در کنار اهل بیت(ع) و عترت تمسک کرد، افزود: در تاریخ کسانی که فقط یکی از این دو را گرفتند و دیگری را رها کردند دچار انحراف شدند چرا که این دو بایستی باهم و در کنار یکدگیر باشند تا انسان هیچ‌گاه دچار انحراف نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود حضور جوان‌ها و نوجوان‌ها را در عرصه فعالیت‌های قرآنی قابل‌تقدیر دانست و خطاب به آنان، گفت: فضاهای بی‌توجهی به دین و مظاهر شریعت شما را نلرزاند و نلغزاند؛ بدانید که برحسب شهادت قرآن کریم شما کسانی هستید که در مسیر نور، حق و صراط مستقیم قرار دارید و در حال حرکت هستید.

به گفته امام جمعه کرمانشاه، حافظان کل قرآن کریم در نماز جمعه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت تا این امر سرمشقی شود برای جامعه و خانواده‌ها که فرزندان خود را برای حفظ قران کریم تشویق و همراهی کنند.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =