رقابت نزدیک طارمی و آزمون برای آقای گلی/ آیا رکورد علی دایی شکسته خواهد شد؟

مهدی طارمی با گلی که مقابل قرقیزستان به ثمر رساند به دو قدمی آمار گلزنی سردار آزمون رسید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز"، تیم ملی ایران با تک گل مهدی طارمی که روی ریباند شوت امید نورافکن به دست آمد، قرقیزستان را شکست داد. این گل علاوه بر سه امتیاز اولین بازی مرحله مقدماتی، دستاوردی بزرگتر را هم برای ستاره تیم ملی و کاپیتان تیم امیر قلعه‌نویی داشت و او را بالاتر از کریم باقری، به تنهایی در جایگاه سومین گلزن برتر ملی فوتبال ایران قرار داد.

طارمی حالا ۲ گل تا سردار آزمون و ۵۸ گل تا علی دایی فاصله دارد و اگر روال چند فصل اخیر خود را ادامه دهد، باید تا یک دهه آینده کار خود را ادامه دهد تا به رکورد گلزنی علی دایی برسد؛ هدفی که باتوجه به وضعیت سنی مهدی طارمی تا حد زیادی غیرممکن خواهد بود، البته طارمی همان‌طور که پیش از این گفته، سردار آزمون را تنها رقیب خود در جدول گلزنان می‌بیند.

مهاجم گنبدی فوتبال ایران که سه سال از طارمی کوچکتر است، ۵۳ گل به ثمر رسانده است. جالب اینکه او اولین گل خود را ده ماه قبل از نخستین گل ملی مهدی طارمی به ثمر رساند و در ادامه نیز سریع‌تر از مهاجم سابق تیم پرسپولیس وارد ترکیب اصلی تیم ملی شد و شاید اگر کمی خوش شانس بود، می‌توانست در جام جهانی برزیل هم جزئی از تیم کارلوس کی‌روش باشد.

کد خبر: 1242098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =