مسئولان در اسرع وقت برای حل معضل کم آبی در استان راه چاره‌ای بی‌اندیشند

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: مسئولان در اسرع وقت برای حل معضل بی آبی و کم آبی در استان راه چاره ای را بی‌اندیشند، چرا که در این گرمای طاقت فرسا مشکل آب می‌تواند اثر منفی در خدمت رسانی را بوجود بیاورد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز، حجت الاسلام موسوی فرد امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به وضع نابسمان کم آبی در برخی مناطق استان اظهار کرد: وضعیت آب خوزستان در برخی مناطق خوب است ولی در برخی مناطق دیگر ضعیف است؛ ۱۰ سد پرآب در خوزستان داریم و مردم نباید دغدغه آب داشته باشند.

وی افزود: مسئولان در اسرع وقت برای حل معضل بی آبی و کم آبی در استان راه چاره‌ای را بیاندیشند، چرا که در این گرمای طاقت فرسا مشکل آب می‌تواند اثر منفی در خدمت رسانی را بوجود بیاورد.

وی در ادامه با اشاره به تغییر سبک زندگی و با تاکید بر رعایت تقوای الهی عنوان کرد: مسئولان باید برای تسهیل ازدواج جوانان در اعطای وام ازدواج و ودیعه مسکن اقدام کنند و افراد خیر نیز به جوانان کمک کنند.

امام جمعه اهواز افزود: طبق روایات، حیا و امانت‌داری و راستگویی سه شاخصه مهم برای انتخاب شریک زندگی است. البته این شاخصه‌ها در دیگر اشخاص هم مهم است؛ در نظام اسلامی، مسئول دروغ نمی‌گوید و با حیا و امانت‌دار است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برای سنجش شاخصه حیا در افراد، حیا در چشم خود را نشان می‌دهد و انسان باحیا به نامحرم و صحنه‌های نامحرم و به جاه و مقام حرام نگاه نمی‌کند. حیا در گفتار، حیا در سمع و نشنیدن موسیقی حرام و غیبت، حیا در پندار و اندیشه، نداشتن سوءظن، حیا در پوشش و در رفتار اجتماعی و برخورد با پدر و مادر بسیار مهم است. اگر این شاخصه‌ها در کسی دیده شد انتخاب خوبی به عنوان همسر، دوست یا مسئول است.

وی با اشاره به ایام اربعین بیان کرد: از دولت عراق، حشدالشعبی و همه مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران که در برگزاری ایام عزاداری اربعین حسینی کمک کردند تشکر می‌کنیم‌ و حلول ربیع الاول را تبریک می‌گوییم.

موسوی‌فرد با بیان اینکه کسانی هستند که با غرض و عمد، مسئله پوشش را زیر سوال می‌برند، عنوان کردند: تذکر لسانی در این خصوص باید تکلیف شود و مسئولان هم نسبت به جامعه و به ویژه ادارات تکلیف دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

موسوی فرد در ادامه افزود: منتظران امام زمان(عج) باید ویژگی‌هایی مانند شناخت و معرفت نسبت به ایشان، معرفت نسبت به اهداف و آثار و دلبستگی به این اهداف، امیدوار بودن به اینکه این اهداف محقق می‌شوند و صبر را داشته باشند.

امام جمعه اهواز گفت: پوشش و حجاب زاییده فطرت انسان است و دین و مذهب تنها بر آن تاکید دارد، در واقع حجاب یکی از عوامل امنیت زن و حفظ خانواده است بنابراین باید نسبت به حجاب زن مراقبت ویژه‌ای شود.

وی خاطرنشان کرد: گناه آن‌هایی که نسبت به بی‌حجاب بی‌تفاوت هستند و تذکر زبانی نمی‌دهند از آن‌هایی که بدحجاب هستند بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: امروزه زن باحجاب می‌تواند در بهترین عرصه‌ها نقش‌آفرینی کند و نمونه آن مدال‌آوران ورزشکار است.

حجت الاسلام موسوی فرد در پایان عنوان کرد: مسأله فلسطین فراموش نشود و به هین منظور هفته آینده راهپیمایی در راستای محکومیت این جنایت‌ها برگزار می‌شود.

خبرنگار: مائده سعدی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =