سریال غربت رفع توقیف خواهد شد

کارگردان مجموعه «غربت» ـ سریالی که اخیرا بعد از انتشار سه قسمت توقیف شد ـ از رفع توقیف این مجموعه پس از اعمال اصلاحاتی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، میر پورکیان ـ کارگردان «غربت» ـ به‌تازگی از مرتفع شدن مشکل انتشار این سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

جوکر ۲ اصلاح و بارگذاری مجدد شد

این کارگردان اعلام کرده است: «به گفته تهیه‌کننده و به دستور دادستانی جلسه‌ای با حضور نویسنده و کارگردان و نمایندگان ساترا جهت اعلام اصلاحات صورت گرفت و قرار است نهایتا تا چند روز آینده اصلاحات به دست ما برسد و به لطف خداوند و همکاری مقتدرانه دادستانی، ادامه پخش سریال را آغاز می‌کنیم. در ضمن طی گزارشی مستندات ماجراهای اخیر به سیکل قانونی و ... جهت پیگرد سپرده شده»

انتشار سریال «غربت» از ۱۹ مرداد در پلتفرم نماوا آغاز شد اما به دلیل آنچه از سوی برخی تصویرسازی نامناسب از مردم حاشیه‌نشین استان‌های عرب‌نشین ایران عنوان شد، عده‌ای در کارزاری نسبت به این سریال واکنش نشان دادند.

همزمان با این واکنش‌ها، سیدمحسن موسوی‌زاده ـ نماینده مردم اهواز در مجلس ـ هم در اعتراض به این سریال گفته بود: «اقدام نابخردانه سریال نمایش خانگی غربت در «توهین به قومیت شریف عرب را به صورت جدی پیگیری کردم. رئیس ساترا در پاسخ اعلام کرد که این سریال فاقد مجوز است و باید از شبکه خانگی حذف شود.»

در ادامه و با تداوم اعتراض‌ها به سریال «غربت»، کارگردان ویدئویی را منتشر کرد. امیرپورکیان ضمن دلجویی از هموطنان عرب‌زبان، توضیح داده بود: «به شما تعهد اخلاقی می‌دهم نه تنها هیچ توهینی به قوم نجیب و اصیل شما نشده بلکه عده‌ای می‌خواستند با فریب‌کاری و سوء‌استفاده، به برادری ما آسیب بزنند.»

پورکیان همچنین در این ویدئو بیان کرده بود: «هموطنان شریف عرب، هیچ کسی حق ندارد هیچ کجا توهینی به شما عزیزان بکند. من فرزند خوزستان و متولد اهواز، همشهری شما که تمام دوران کودکی‌اش در کوچه پس‌کوچه‌های این شهر مقدس طی شد. برادرم در جنگ برای دفاع از سوسنگرد به شهادت رسید تا خواهران و برادران هموطن‌ِ عرب ستم‌دیده از جنگ زنده بمانند.»

ضمن اینکه در خلال اعتراض‌ها، ساترا هم اعلام کرده بود که محتوای منتشرشده در قالب سریال غربت مورد تایید سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) نیست و یکی از اعضای مجمع تحلیلگران ساترا چنین عنوان کرده بود که «اگر این سریال توسط دادستانی توقیف نمی‌شد، وضعیت بسیار بدتری در قسمت‌های آینده رقم می‌خورد.» و اینگونه بود که در نهایت توقیف موقت سریال غربت تلویحا و رسما اعلام شد.

سریال «غربت» بعد از «ممنوعه» دومین تجربه سریال سازی امیر پورکیان است.

نخستین قسمت از مجموعه «غربت»، به نویسندگی و کارگردانی امیرپورکیان و تهیه‌کنندگی صادق یاری و با بازی آناهیتا درگاهی، مهدی حسینی نیا، بهاره کیان افشار، حسین مهری، ترلان پروانه و ... از جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ از پلتفرم نماوا پخش شد.

در خلاصه این داستان آمده است: تعدادی از زنان یک کارتل مواد مخدر تصمیم به فرار و مهاجرت می‌گیرند و در این مسیر برای فرار از جبر صاحب کارشان می‌بایست از سد او گذر کنند ... .

انتهای پیام/

کد خبر: 1242186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =