انتقال ساختمان‌های پیام‌نور به شرط رفع کسری بودجه / تاکنون تجمیع مراکز صورت نگرفته است

رئیس دانشگاه پیام نور در واکنش به اعتراض دانشجویان در گفت‌وگو با ایسکانیوز انتقال و تجمیع مراکز این دانشگاه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند سالی از آغاز زمزمه‌هایی مبنی بر واگذاری برخی ساختمان‌های دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد. در این میان برخی مسئولان برای حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان از جمله چالش‌های صنفی و کمبود تسهیلات رفاهی، وعده‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور به دانشجومعلمان و اساتید این دانشگاه داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دانشجومعلمان چشم‌انتظار انتقال ساختمان‌های پیام نور به فرهنگیان/ کلاس‌های دانشگاه در مدرسه برگزار می‌شود!

راه‌اندازی کمیپی اعتراضی به انتقال یا تجمیع مراکز دانشگاه پیام نور

در حالی که دانشجو معلمان انتظار الحاق ساختمان‌های دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان و کاهش مشکلات رفاهی و آموزشی را می‌کشند، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور کارزاری با عنوان «نه به واگذاری اموال دانشگاه پیام نور به سایر نهادها» تشکیل داده‌اند. در این کارزار از مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب درخواست شده که از انتقال یا واگذاری ساختمان‌های دانشگاه پیام نور به سایر نهاد جلوگیری شود.

در بخش ابتدایی متن تشکیل این کارزار آمده است: به استحضار می‌رساند علیرغم تاکید سرپرست نهاد ریاست جمهوری و دستورات جنابعالی مبنی بر عدم اقدامات غیر معمول در دستگاه‌های اجرایی تا استقرار کامل دولت چهاردهم و علیرغم نارضایتی مسئولان و کارکنان دانشگاه پیام نور، متأسفانه در بدنه دولت و وزارت علوم تلاشی مضاعف در حال انجام است که به موجب آن بدون از هیچ‌گونه دلیل قانونی و عذر موجهی به دنبال آن هستند که امکانات و تجهیزات دانشگاه پیام نور در هیچ قالب مشخصی به سایر دانشگاه‌ها یا موسسات دیگر منتقل شود.

در بخش دیگر این متن مطرح شده است: امضا کنندگان این کارزار، ضمن اعتراض به این‌گونه تصمیمات ناپخته؛ خواستار توقف کامل آن و برخورد با بانیان این موضوع را دارند.

تقی‌زاده: انتقال واحدهای پیام‌نور با هدف تامین کسری بودجه

برای پیگیری اعتراض دانشجویان دانشگاه پیام‌نور نسبت به انتقال ساختمان‌ها به دانشگاه فرهنگیان به سراغ ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور رفته‌ایم تا توضیحات وی در این باره را جویا شویم.

وی در واکنش به کارزار اعتراضی دانشجویان به انتقال این دانشگاه پیام نور به ایسکانیوز می‌گوید: تفاهم نامه ای منعقد شده بود که چنانچه دانشگاه فرهنگیان امکان انتقال تعداد اعضای هیئت علمی رشته‌های کم متقاضی که در تفاهم نامه قید شده بود را نداشته باشد، تامین فضای فیزیکی اقدام کند. البته دانشگاه فرهنگیان نتوانست شرایط مطلوب مد نظر دانشگاه پیام نور را فراهم کند، لذا ما مراتب را اعلام کرده‌ایم. بنابراین ما اعلام کردیم که در صورت اجرای کامل تفاهم نامه، دانشگاه می‌تواند نسبت به تامین بخشی از فضاها اقدام کند. این موضوع نیز به شرطی است که برای دانشگاه پیام نور مشکلی ایجاد نشود.

وی با رد برخی اخبار مبنی بر تجمیع دانشگاه پیام نور ادامه داد: در تفاهم نامه بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان، موضوع تجمیع مطرح نشده است. دانشجویانی که در مراکز پیام نور در استان‌ها تحصیل می‌کنند باید بدانند که مرکز آنها تجمیع نخواهد شد. اگر در یک مرکز دانشجو وجود داشته باشد، تا زماینکه وضعیت وی تعیین تکلیف نشود، آن ساختمان واگذار نخواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور مطرح کرد: براساس تفاهم نامه بین دو دانشگاه قرار شد که یک ساختمان از مراکز دانشگاه پیام نور در برخی از شهرستان‌ها در اختیار دانشجومعلمان قرار گیرد. توجه کنید یک ساختمان و نه کل دانشگاه پیام نور. البته ما به این موضوع اعتراض هم کردیم که نتیجه‌ای در پی نداشت. هدف از این کار نیز تامین کسری بودجه دانشگاه از محل واگذاری این ساختمان‌ها و همچننین انتقال هیئت علمی است. ما میزان کسری بودجه را به سازمان برنامه و بودجه، نهاد ریاست جمهوری اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: تجمیع دانشگاه پیام نور در شرایطی امکان پذیر است که هزینه نگهداری مرکزی برای دانشگاه سخت باشد. همچنین تعداد دانشجویان نیز کم باشند. معیارهای مد نظر برای ارتقا کیفیت نداشته باشد، در چنین شرایطی دانشگاه ناچار است که برخی از واحدها را در یک واحد مجاور تجمیع کند. البته این تعداد که قابلیت تجمیع دارند، قابل توجه نیست. به عنوان مثال تعداد دانشجویان در یک واحد دانشگاه پیام نور کمتر از ۱۰۰ است، بنابراین هزینه نگهداری مرکز نیز به دست نمی‌آید. در چنین شرایطی ناچار به تجمیع مراکز دانشگاه هستیم.

تقی زاده درباره آمار انتقال ساختمان‌های دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنیگان بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه و کمیسیون اصل 38 قانون اساسی، تصویب شده که حدود ۲۶ ساختمان انتقال یابد. این مصوبه به دانشگاه پیام نور اعلام شد. در این راستا قرار شد که ما نیز وضعیت خودمان را گزارش کنیم. تا زمانیکه وضعیت ما و کسری بودجه مشخص نشود، انتقال صورت نمی‌گیرد. جدول زمانی برای انتقال وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =