گسترش اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی / اسرائیلی‌ها امیدی به تغییر رویکرد نتانیاهو ندارند

اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی که به دلیل بی‌توجهی نخست وزیر به وعده‌های قبلی خود در زمینه تلاش برای آزادی اسرا شکل گرفته بود، در حال گسترش است و به نظر می‌رسد که اسرائیلی‌ها دیگر امیدی به تغییر رویکرد در کابینه افراطی نتانیاهو ندارند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز، پس از پیدا شدن اجساد اسرائیلی، ساکنان سرزمین‌های اشغالی نارضایتی خود را بیشتر از قبل نسبت به نتانیاهو و سیاست‌های وی ابراز کرده‌اند که دلیل اصلی آن بی‌توجهی نتانیاهو به وعده‌های خود در زمینه تلاش برای آزادی اسرا اعلام شده و موجب خیزش داخلی علیه کابینه افراطی رژیم صهیونیستی شده است.

بیشتر بخوانید:

گسترش اعتراضات داخلی نتانیاهو را مجبور به پذیرش آتش‌بس می‌کند / اسرائیل در انتظار زلزله سیاسی

الجزیره در گزارش اخیر خود در مورد گستردش اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی نوشت: ۵۰۰ هزار تظاهر کننده اسرائیلی در خیابان‌های تل آویو تجمع کرده و این بزرگترین تجمع اعتراضی در تاریخ رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. البته گزارش‌ها حاکی از این است که در شهرهای دیگر از جمله حیفا، فلسطین غربی و ریشون لزیون نیز تعداد ۲۵۰هزار نفر تجمع‌های اعتراضی را شکل داده و تنفر خود را از نتانیاهو و سیاست‌هایش ابراز نمودند.

این حجم از تظاهرات نشان‌دهنده ناامیدی خانواده‌های گروگان‌ها و مردم از برنامه‌های نتانیاهو است. آنها نتانیاهو را مقصر کشته شدن فرزندانشان می‌دانند. گویا پس از یک هفته نه تنها این خشم فرو ننشسته بلکه دامنه آن در حال بزرگ تر شدن است و مردم اسرائیل قصد دارند نتانیاهو را تحت فشار قرار دهند و احتمال اینکه همین عامل موجب استعفا و از هم پاشیده شدن کابینه او شود، وجود دارد.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1242285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =