ایلان ماسک: موشک استارشیپ در سال ۲۰۲۶ به مریخ پرتاب خواهد شد

ایلان ماسک اعلام کرد که موشک بزرگ «استارشیپ» در سال ۲۰۲۶ به مریخ پرتاب خواهد شد.

به گزارش گروه فناوری ایسکانیوز، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، موشک بزرگ «استارشیپ»(Starship) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) تنها دو سال دیگر پرواز به مریخ را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ادعای ایلان ماسک بر مداخله گوگل در انتخابات آمریکا

به نقل از اسپیس، «ایلان ماسک»(Elon Musk) بنیان‌گذار و مدیرعامل اسپیس‌ایکس در حساب ایکس خود، با اعلام یک جدول زمانی جدید و جسورانه نوشت: این آزمایش‌ها برای بررسی قابلیت اطمینان فرود ایمن روی مریخ انجام می‌شوند. اگر این فرودها به خوبی انجام شوند، اولین پروازهای سرنشین‌دار به مریخ تا چهار سال دیگر انجام خواهند شد.

ماسک در همان پست اضافه کرد: میزان پرواز به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت و هدف از آن ساخت یک شهری خودکفا تا حدود ۲۰ سال آینده است. چندسیاره‌ای بودن انسان، طول عمر احتمالی او را بسیار افزایش می‌دهد زیرا ما دیگر همه گزینه‌های خود را به معنای واقعی کلمه و از نظر متابولیکی در یک سیاره نخواهیم گذاشت.

استارشیپ که از فولاد ضد زنگ ساخته شده، از دو عنصر تشکیل شده است. یک تقویت‌کننده مرحله اول به نام «سوپر هوی»(Super Heavy) و یک فضاپیمای مرحله بالایی با ارتفاع ۵۰ متر که به نام استارشیپ شناخته می‌شود.

استارشیپ بزرگ‌ترین و قوی‌ترین موشک ساخته‌ شده تا به امروز است. این موشک حدود ۱۲۲ متر ارتفاع دارد و ۱۶.۷ میلیون پوند نیروی رانش را در زمان پرتاب ایجاد می‌کند که تقریبا دو برابر نیروی رانش موشک ماه «سامانه پرتاب فضایی»(SLS) ناسا برای برنامه «آرتمیس»(Artemis) است.

اسپیس‌ایکس بر این باور است که ترکیب قدرت و کارآیی استارشیپ در نهایت می‌تواند سکونت انسان روی مریخ را که رویای دیرینه ماسک است، تحقق ببخشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =