روحیه جهادی، خدمت عاشقانه

محمد رضا زارع صدر آبادی، دبیر جهادی استان یزد در یادداشتی از فعالیت‌های جهادی رقم خورده و مسائل پیرامون آن گفته است.

به گزارش گروه استانهای ایسکانیوز از یزد ، محمد رضا زارع صدرآبادی، فعال جهادی با ارسال یادداشت ذیل از اهمیت روحیه و کار جهادی و تعریف جهاد از نگاه جوان و اسلام پرداخته است که مورد توجه دانشجویان و دانشگاهیان قرار گرفته است.

روحیه جهادی، خدمت عاشقانه

جهاد در اسلام، مفهوم عامی دارد و به معنای تلاش و کوشش و تحملی ها تا رسیدن به سرمنزل مقصود است. این مفهوم در الگوی اندیشه انقلاب اسلامی دارای ویژگی های بارزی است، از جمله: هدف والا و مقدس داشتن؛ باور به گزاره «ما می مثبت» کار بی وقفه و ناپذیر؛ بهره گیری از همه وجودی و ذهنی و اعتماد به جوان ها. به طور کلی اجرای الگوی تفکر جهادی تأثیرات مثبت و مطلوبی در بعد فردی و اجتماعی انسان دارد؛ برای نمونه در بعد فردی میتوان به تقویت ایمان و خداباوری، خودباوری و کسب مهارت و حل مشکلات زندگی اشاره کرد و در بعد از موارد اجتماعی چون پیشرفت کشور، دفع خطرات دشمنان، رفع محرومیت ها و... مثال زد.

روحیه جهادی یعنی کار برای خدا معتقد هستم که روحیه ی جهادی را بر روحیه ی تافته ی جدا بافته باید باید داد. راهش هم این است که کار جهادی و روحیه ی جهادی را در خودتان تقویت کنید. روحیه‌ی جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن کار را برای خود دانستن، همه نیروها را در راه کار به میدان آوردن. این روحیه ی جهادی است. برای اینکه این روحیه جهادی در شما تقویت شود در اردوهای جهادی بسیار موثر است.

نگویید وقتمان تلف می شود؛ نه بیشترین و بهترین استفاده از وقت همین است شیرین ترین لحظات و لذت بخش ترین لحظات زندگی من در اردوی جهادی اسپری شده است اردوی جهادی کلاس درس برای که در هیچ کجا آن را نیافتم. اردوی جهادی شما را با متن مردم آشنا می کند. اردوی جهادی شما را با مشکلات و معضلات جامعه که غالباً از چشم مسئولین دور میمند، آشنا می کند.

ما جوان هستیم، می‌توانیم متحد باشیم، یکی از اصلی‌ترین نکات در کار جهادی اتحاد و یکدلی است، حوصله داریم، وقت داریم، دانشجو هستیم، می‌گیریم، به شما توصیه می‌کنید از این فرصت استفاده کنید. یکی از فرصت ها هم همین اردوهای جهادی است. حضور در اردوهای جهادی باعث نگرانی ما و آشنا شدن با مشکلات مردم و کمک رسانی و یاری رسانی به هر نوع است ولی باید در اردوهای جهادی به یک نکته مهم توجه داشته باشیم، ما باید جوانان و مردم آن منطقه را در مسیر جهادی آن منطقه قرار دهیم. بیاریم و برای آبادی آن منطقه از خوشان کمک بگیریم نه اینکه چند روزی برای آن‌ها کار کنیم و به شهرهای خودمان برگردیم.

با کار جهادی بن بست ها می شکند

ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم این کشور را به سامان برسانیم در همه ی بخش‌ها، کمربسته مثل یک جهادگر لازم است که اگر بود، کارها راه می‌افتند اگر بود، بن بست ها باز میشد و شکافته می‌شد.

بنده جهادگران را سفیران کار و تلاش و خدمت می‌نامم.

وقتی شما در یک محیط حاضر میشوید. در کویر در کوهستان در نقاط دور از دسترس در میان مردم محروم کار میشوید، جوانی که در آنجاست از شما الهام میگیرد و شما میشوید سفیر جستجو و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت.

ضرورت تأمل در طرحهای جهادی

فعالیت‌های گروه‌های جهادی باید بر اساس شناخت ما نسبت به دشمنی که می‌دهد سازمان را انجام دهد. این مسئله شناخت و نقشه‌خوانی خیلی مهم است و در مورد معاونت جهادی باید تعریف شود. ما اگر واقعا قبول کنیم که می‌خواهیم کار جدی و قابل قبولی انجام دهیم و خاکریز دفاعی خود را در خاکریز عملیاتی تغیر واجب کنیم، مولفه‌های جهادی را در تمامی عرصه‌های حضور در دانشگاه و مدرسه، دنبال کنیم.

مسائل جزئی با ارتقای فهم ما از بحث جهاد و بازنگری معنای آن در شرایط حاضر، میسر نخواهد شد. در طرح های جهادی موضوع ما جهد و تلاش نیست و اصلا جهد و تلاش از منظر فعل جهاد موضوعیت ندارد. جستجو این شرط لازم است اما کافی، خیر

نویسنده : محمد رضا زارع صدرآبادی

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1242422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =