کلیه خدمات مشاوره‌ای تا تجاری‌سازی محصول در مرکز رشد دانشگاه انجام می‌شود

مدیر مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گفت: کلیه خدمات مشاوره‌ای از ایده‌پردازی تا تجاری‌سازی محصول در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک با مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این امکان وجود دارد که محققان و پژوهشگران شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی از مزارع تحقیقاتی مرکز و همچنین تجهیزات و آزمایشگاه‌های خاک، آب، گیاه‌پزشکی و ویروس‌شناسی مرکز استفاده کنند.

بیژن حقیقتی، سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص کشت گونه گندم سیاه در این مرکز گفت: باید قبل از کشت این گیاه، آن را از برخی جهات مانند اینکه آیا گیاهی مهاجم هست یا خیر؟ و از نظر تطابق کشت با اقلیم و آب و هوای استان و ارتفاع از سطح دریا به دقت بررسی کرد.

وی افزود: ثبت رقم باید در موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال انجام شود و پس از تأیید این موسسه، امکان کشت آزمایشی و تحقیقاتی آن فراهم می‌شود.

حقیقتی تصریح کرد: برای طرح‌های مشارکت می‌توان به صورت مشارکتی در تولید گیاهان دارویی اقدام و برای هر طرح، پروپوزال آن را تهیه کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ابراز امیدواری کرد که با تشکیل جلسات متعدد به انجام تفاهم‌نامه‌ای جهت کشت و تولید گیاهان دارویی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی و مرکز رشد واحدهای فناوری سلامت اقدام کرد.

یاسین فدایی مدیر مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این جلسه، آمادگی این مرکز را برای همکاری متقابل در زمینه کشت گیاهان دارویی و تولید محصولات غذایی اعلام کرد.

وی گفت: برگزاری این چنین جلساتی جهت ایجاد بستر همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی بسیار مناسب است.

فدایی همچنین اشاره داشت: این امکان وجود دارد که رویدادها و کارگاه‌های مشترک بین مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز رشد فناوری سلامت برگزار شود.

مدیر مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی افزود: کلیه خدمات مشاوره‌ای از ایده‌پردازی تا تجاری‌سازی محصول در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود.

وی تشریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری استان امضا شده است که تجهیزات آزمایشگاهی این مرکز در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه سلامت و دارویی قرار می‌گیرد.

سیف‌الله بخشی مدیر فنی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به این که در مرکز رشد واحدهای فناوری سلامت، شرکت‌ها و واحدهایی بر روی گیاهان دارویی مطالعه و فعالیت می‌کنند، مستقر هستند، خواستار آن شد که مرکز تحقیقات کشاورزی، تجهیزات و مزارع خود را در اختیار این واحدهای فناور تحت تفاهم‌نامه قرار دهد.

وی در خصوص همکاری علمی فی مابین مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز رشد فناوری سلامت گفت: کار پژوهشی بر روی دانه گیاهی به نام گندم سیاه در حال انجام است که برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود و نیاز به آن داریم که محققان مرکز تحقیقات کشاورزی در تولید و کشت آن، همکاری کنند.

خبرنگار: محمود اسماعیل‌پور اشکفتکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1242487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =