شاکر؛ گزینه ریاست دانشگاه علامه بدون هیچ سابقه مدیریتی/ رئیس جدید باید مقابل لابی‌گری‌ها بایستد

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: گزینه احتمالی ریاست این دانشگاه، سابقه مدیریت چندانی ندارد. بنابراین ما وی را با تحول علوم انسانی بیگانه می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با گذشت کم تر از یک ماه از انتصاب وزیر علوم و همزمان با جایجایی‌ها در وزارتخانه، زمزمه‌هایی از تغییر روسای دانشگاه‌های کشور به گوش می‌رسد. تغییراتی که با انتقاد و اعتراض دانشجویان همراه شده است. هنوز چند روزی از حواشی برکناری رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه نگذشته، انتخاب رئیس جدید این دانشگاه نیز بحث برانگیز شده است و جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به گزینه احتمالی ریاست این دانشگاه انتقادات و پیشنهاداتی دارند.

ظاهرا محمد کاظم شاکر عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی همان گزینه‌ای است که به گفته برخی منابع پرونده او برای ریاست دانشگاه در مرحله استعلام و بررسی قرار دارد. گزینه ناآشنایی که البته بررسی سابقه او توسط ایسکانیوز، جز انتشار چند مقاله علمی و درسی، ما را به سابقه اجرایی و مدیریتی خاصی را نرساند.

دانشجویان این دانشگاه نیز معتقد تا زمانیکه گزینه‌های توانمندتری در دانشگاه علامه حضور دارند، چرا باید فردی با چنین شرایط و سابقه، مسئولیت ریاست دانشگاه علامه به عنوان قطب علوم انسانی کشور را عهده‌دار شود. انتقادی که کمی منطقی و منصفانه بنظر می‌رسد.

آقای وزیر؛ قحط‌الرجال نیست!

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی روز گذشته در رشته توئیتی خطاب به حسین سیمایی صراف وزیر علوم نکاتی برای انتخاب رئیس دانشگاه بیان کرد؛

انتخاب افرادی که هیچ شناخت و سابقه مدیریتی در دانشگاه و نسبتی با ایده دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی ندارند حرکت در مسیر بی‌راهه گذشته است‌ آقای دکتر سیمایی‌!

دانشگاه علامه اکنون بیش از هر زمان دیگر از مدیران پیر، ضد جوان‌گرایی و فاقد ایده تحولی در حوزه علوم انسانی مجروح است. امیدواریم انتصابات دولت جدید در دانشگاه علامه به گونه‌ای نباشد که دانشجویان گمان کنند در کشور قحط الرجال است!

دانشگاه علامه طباطبایی از سیاسی‌زدگی رنج می‌برد

در همین رابطه، محمد مرادی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی به ایسکانیوز می‌گوید: بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی منشوری از حقوق دانشجویان این دانشگاه تهیه کرده و برای حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کرده است. در این مشنور اصولی را برای تعیین ریاست دانشگاه مشخص کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی موقعیت ویژه‌ای در کشور دارد و قطب علوم انسانی محسوب می‌شود، گفت: بنابراین انتظار داریم وزیر علوم برای انتخاب رئیس دانشگاه به مفاد منشور توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مرادی تصریح کرد: ما همواره اعتقاد داریم که دانشگاه علامه طباطبایی از سیاست زدگی و جناح بندی‌ها رنج می‌برد. این موضوع باعث می‌شود دانشگاه از رسالت اصلی خود و تحول آفرینی حوزه علوم انسانی باز بماند.

این فعال دانشجویی درباره توصیه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به وزیر علوم برای انتخاب رئیس دانشگاه گفت: فردی با سابقه مدیریتی مشخص و مرتبط با علوم انسانی انتخاب شود. همچنین فردی که با رسالت اصلی نهاد دانشگاه بیگانه نباشد.

وی ادامه داد: انتصاب رئیس دانشگاه علامه طباطبایی که به احتمال زیاد در چند روز آینده قطعی می‌شود، به گونه‌ای نباشد که شرایط قحط الرجال در دانشگاه را تداعی کند.

رئیس جدید علامه، جوان و تحول‌خواه باشد

مرادی گفت: علاوه بر مطالب ذکر شده، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی باید جوان و دارای تفکر تحول خواهی باشد تا ایده دانشگاه ایرانی_اسلامی را پیش ببرد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی زخمی از فرقه گرایی و حاشیه پردازی است، گفت: بنابراین انتظار داریم در دولت چهاردهم این موضوع حل شود. همچنین رئیس دانشگاه باید فاصله گذاری خود را با اساتید اخراجی را حفظ کند. ما با افرادی که منتقد هستند یا انتقاد خود را به شیوه صحیح بیان می‌کنند، مشکلی نداریم. ولی افرادی که به تشویش صحن دانشگاه و اعمال خشونت در فضای نهاد علمی کرده‌اند، مخالف هستیم. بنابراین انتظار داریم رئیس جدید از بازگردان این افراد دوری کند. تغییر دولت نباید باعث بازگشت افرادی که با اصل نظام و انقلاب مشکل دارند، با ایده وفاق شود.

وی اضافه کرد: ما در دوران ریاست‌های اسبق دانشگاه علامه طباطبایی شاهد مخالفت جدی آنان با فعالیت و ظهور تشکل‌های دانشجویی را بودیم. بنابراین تلاش می‌کردند تمام راه‌های مختلف برای رسیدن به این هدف را امتحان کنند و تا حدودی هم موفق بودند.

مرادی با تاکید بر حفظ استقلال مدیریتی در دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد: رئیس دانشگاه باید در مقابل جریان‌های زیادی‌خواه، جناج زده، سیاست زده و لابی‌گر ایستادگی کند.

شاکر بدون سابقه اجرایی و با تحول علوم انسانی بیگانه است

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: آقای شاکر سابقه مدیریتی و اجرایی ندارد. البته ما قصد نداریم بر روی عناوین افراد تمرکز کنیم؛ بلکه فقط می‌خواهیم که رئیس دانشگاه براساس شاخص‌ها انتخاب شود. این شاخص‌ها را نیز در قالب نامه و توییت منتشر کردیم.

وی اضافه کرد: فرزندان آقای شاکر مقیم کشور کانادا هستند. همچنین سابقه مدیریت چندانی ندارد. بنابراین ما وی را با تحول علوم انسانی بیگانه می‌دانیم.

توصیه‌های بسیج دانشجویی درباره ریاست دانشگاه علامه طباطبایی

گفتنی است، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی منشور حقوق دانشجویان و شاخص‌هایی برای تعیین رئیس دانشگاه تهیه و به حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کرده است.

در ابتدای این نامه آمده است: دانشگاه علامه طباطبائی(ره) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور و نیز بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی ایران اسلامی، حساسیت ویژه‌ای را در اداره و تعالی علمی خویش نیازمند است. امید است نیک در جریان باشید در بیش از دو دهه گذشته، سیاست‌زدگی‌های مرسوم فرقه‌ای در اداره این دانشگاه، عواقب مناسبی برای جامعه دانشگاهی این مجموعه ارزشمند نداشته است و عملا جامعه مخاطب این دانشگاه را از رشد طبیعی و سیاسی متعالی در فضای فرهنگی و سیاسی کشور باز داشته است.

در این نامه تصریح شده است: بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در طی سال‌های پس از تأسیس خویش در سه دهه گذشته، خود را «دیده‌بان دانشجوییِ دلسوز و انقلابی» دانشگاه دانسته است و به همین سبب در حمایت، تصحیح و تکمیل و نقد سازنده‌ سیاست‌های اداره دانشگاه توسط رؤسای دانشگاه از جناح‌های گوناگون سیاسی پیش‌قدم بوده است. با این توضیحات بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌ طباطبائی(ره) آمادگی تمام عیار خویش برای هم‌کاری با وزیر و کمیته انتصابات آن وزارتخانه در راستای گزینش مناسب‌ترین سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی(ره) اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =