درخواست واگذاری زندان اوین به دانشگاه شهید بهشتی

رییس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مشکل کمبود فضای دانشگاهی گفت: امیدواریم با کمک معاون اول رئیس جمهور، واگذاری زندان اوین و انتقال این محل به دانشگاه شهید بهشتی اجرایی شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اولین اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در دولت چهاردهم امروز شنبه ۲۴ شهریورماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ علیرضا منادی سفیدان، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور، آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید

سازمان زندان‌ها درباره ناآرامی در اوین توضیحاتی ارائه داد

دکتر محمودرضا آقامیری در این مراسم با بیان اینکه انتخاب وزیر علوم از همکاران دانشگاه شهید بهشتی مایه مباهات است، ضمن خسته نباشید به دکتر زلفی گل، گفت: امروز دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر و جامع در کشور و دارای شبکه ارتباطات علمی گسترده در سطح جهان است.

وی ادامه داد: این دانشگاه با داشتن هزار عضو هیات علمی تمام وقت، ۲۴ دانشکده، ۱۰ پژوهشکده و ... دستیابی به علم نافع را از طریق پیشبرد علم و خرد می‌داند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: در این دانشگاه فعالیت در حوزه‌های مختلف علم و فناوری پیشگامانه، توسعه رشته‌ها و دانشکدهای بین رشته‌ای مرجعیت ساز، گسترش همکاری علمی با کشورهای همسایه و هم سو، قرارداد با صنایع و دستگاه‌ها، ایجاد فضای آرام اخلاقی، ایستادگی در برابر اپارتاید نظام سلطه که مخصوصاً برای دانشگاه‌ شهید بهشتی وضع شده، برنامه ریزی برای تامین مسکن و ... را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی معتقد است میتواند در راستای تحقق مرجعیت علمی در طلایه‌داری و مرجعیت علمی قدم‌های بلندتری بردارند.

آقامیری با اشاره به تدوین سند تحولی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در این سند اعتلای اخلاق حرفه ای بالندگی، گسترش فناوری‌های مرز دانشی، توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی، تدوین شاخص‌های کلان، به دنبال سبک نوینی از برنامه ریزی دانشگاهی است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه قصد ندارد از محدودیت‌ها صحبت کند، خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدواریم با کمک جنابعالی واگذاری زندان اوین و انتقال این محل به دانشگاه که در گذشته مطرح شده بود، اجرایی شود و امیدواریم بتوانیم مشکل کمبود فضای دانشگاه را حل کنیم.

وی خاطر نشان کرد، دانشگاه شهید بهشتی به علت تحریم‌های ظالمانه مضاعف درخواست‌ حمایت‌های دلگرم کننده دارد.

کد خبر: 1242778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =