معاون وزیر خارجه روسیه: بریکس بستری برای تسویه حساب‌های سیاسی نیست

سرگئی ریابکوف در جمع اعضای بریکس با اشاره به اینکه این نهاد بستری برای تسویه حساب‌های سیاسی و رسیدگی کردن به روابط حتی روابط بین المللی نیست، گفت: بریکس بستری برای بهبود زندگی در کشورهایی عضو است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از تاس، مسکو میزبان اجلاس «نمایشگاه عکس خانواده بریکس» در 13 تا 17 سپتامبر است که روسای رسانه‌های برجسته کشورهای عضو گروه و کشورهای متقاضی پیوستن به بریکس را گرد هم می‌آورد.

در این رویداد سرگئی ریابکوف -معاون وزیر خارجه روسیه- عنوان کرد بریکس بستری برای تسویه حساب سیاسی نیست. این دیپلمات ارشد در جمعی گفت: «بریکس بستری برای تسویه حساب‌های سیاسی و رسیدگی کردن به روابط حتی روابط بین المللی نیست؛ بلکه بستری است که برای بهبود زندگی کشورهایی که بخشی از آن هستند و با آن تعامل دارند، طراحی شده است».

معاون وزیر امور خارجه تأکید کرد که این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که «به مردم نزدیک‌تر، به زندگی عادی و ارزش‌های سالم نزدیک‌تر باشد». وی افزود: این وظیفه‌ای است که ما با تعمیق همکاری همکاری‌ها آن را انجام می‌دهیم.

او همچنین ضمن خوشامد گویی به میهمانان خاطرنشان کرد که «این رویداد به یک جزء سنتی برنامه‌های اتحاد تبدیل شده است، که از ابتکار دوستان چینی نشأت گرفته است که اولین مجمع را در سال 2015 سازماندهی کردند». معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: این اجلاس همزمان با جشن یکصد و بیستمین سالگرد تأسیس خبرگزاری تاس است و این روز را به کارکنان این خبرگزاری تبریک گفت.

قابل ذکر است که در این نمایشگاه آثار خبرنگاران عکاس از کشورهای عضو انجمن از جمله: برزیل، مصر، هند، ایران، چین، امارات متحده عربی، روسیه، عربستان سعودی، اتیوپی و آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته می‌شود که نشان دهنده ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی اقوام مختلف این کشورها است.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1242857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =