ادارات یزد در برگزاری نماز کوتاهی نکرده‌اند

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: علت مستحق توبیخ شناخته‌شدن برخی دستگاه‌های اجرایی استان یزد، کاهلی در برگزاری نماز نبوده است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی مهدی‌نیا در رابطه با علل مستحق توبیخ شناخته‌شدن برخی دستگاه‌های اجرایی استان یزد در سامانه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز گفت: علت مستحق توبیخ شناخته‌شدن برخی دستگاه‌های اجرایی استان یزد، کاهلی در برگزاری نماز نبوده است.

وی با بیان اینکه معمولاً ادارات در استان یزد مشکلی در رابطه با برگزاری نماز جماعت ندارند، گفت: دستگاه‌هایی که مستحق توبیخ اعلام شده‌اند، دستگاه‌هایی هستند که مستندات خود را در سامانه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز بارگذاری نکرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان یزد پاسخ به امکان سهل‌انگاری در برپایی نماز جماعت توسط دستگاه‌هایی که مستحق توبیخ اعلام شده‌اند، تصریح کرد: اداره‌ای در استان یزد نداریم که ظرفیت برگزاری نماز جماعت را داشته باشد ولی نماز جماعت برگزار نکند.

وی با اشاره به اینکه برپایی نماز جماعت در اداره، یکی از موضوعات در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرای در حوزه نماز است، تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها ظرفیت اقامه نماز جماعت را ندارند ولی جزو رده تقدیر ویژه‌ها قرار دارند؛ چراکه شاخص‌های دیگر دخیل در ارزیابی را به‌طور کامل اجرا کرده‌اند.

مهدی‌نیا در مورد ملاک و شاخص ارزیابی در سامانه سجاده توضیح داد: در تفاهم‌نامه ملی وزارتخانه‌ها با ستاد اقامه نماز کشور، ملاک‌هایی تعریف شده است که بر اساس همین ملاک‌ها، ادارات در سامانه سجاده مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: هر ساله وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرکزی تفاهم‌نامه‌ای را با ستاد اقامه نماز به امضا می‌رسانند که طی این تفاهم‌نامه، ادارات و دستگاه‌های دولتی، متناسب با بوم و ظرفیت هر استان اقداماتی در زمینه نماز تعریف می‌کنند. بر این اساس، ادارات و نهادهای مرتبط باید مستندات اجرایی برنامه‌های تعریف‌شده را در سامانه سجاده بارگذاری کنند.

مهدی‌نیا تأکید کرد: عمده‌ترین عاملی که برخی دستگاه‌های دولتی مستحق توبیخ شناخته شدند، عدم بارگذاری فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه نماز در سامانه سجاده بوده است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1242860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =