یمنی‌ها چراغ اول را روشن کردند / آغاز شمارش معکوس حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی

پس از شهادت اسماعیل هنیه تحولات منطقه وارد مرحله جدیدی شد و وعده رهبران مقاومت در زمینه انتقام ترس و وحشت را سرزمین‌های اشغالی حاکم کرد و حالا شاید تندتر شدن موضع‌گیری مقامات نظامی ایران و تاکید بر انتقام و حمله موشکی اخیر یمنی‌ها ارتباط معناداری داشته باشد و به زودی انتقام سخت آغاز شود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، بامداد امروز نیروهای نظامی یمن با شلیک یک موشک بالستیک قلب تل‌آویو را هدف قرار دادند. با وجود اینکه گفته می‌شود این حمله موشکی تلفاتی نداشته است، اما شلیک موشکی با این برد و ناکامی نیروهای پدافندی اسرائیل برای سرنگون کردن آن بدون تردید زنگ خطری جدی برای صهیونیست‌ها خواهد بود. از طرف دیگر به نظر می‌رسد شلیک این موشک نوید بخش موج جدید حملات نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی باشد.

بیشتر بخوانید:

ضربه اصلی را ایران به زودی به اسرائیل خواهد زد / احتمال ترور برخی مقامات رژیم صهیونیستی در عملیات انتقامی

یوسف الحاضری -تحلیلگر سیاسی یمنی و از چهره‌های نزدیک به مقاومت یمن- مدت‌ها پیش به خبرنگار ایسکانیوز گفته بود: «نیروهای نظامی ما در تلاش هستند تا توانایی‌های خود را برای دستیابی به برد بیشتر موشکی برای بمباران تل‌آویو و بقیه سرزمین‌های اشغالی فلسطین افزایش دهند». وی در این مصاحبه تاکید کرده بود که صهیونیست‌ها دشمن شماره 1 مجاهدان یمنی محسوب می‌شوند و «تا توقف کامل این جنگ و دستیابی به اهداف تعیین شده» حملات از یمن به سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داشت.

با ادامه یافتن جنگ غزه، حملات یمنی‌ها نیز به منافع صهیونیست‌ها و حامیانشان ادامه یافت و روز به روز شاهد پیچیده‌تر شدن طراحی عملیات‌های آنان بودیم. یکی از مهمترین اقدامات یمنی‌ها که به اذعان بسیاری از کارشناسان معادلات جنگ را تغییر داد، هدف قرار دادن ناوهای اسرائیلی و آمریکایی و دیگر حامیان صهیونیست‌ها در دریای سرخ بود. این حملات آنقدر مهم و تاثیرگذار بود که صدای متخصصان نظامی آمریکایی را درآورد. جورج ویکاف -یکی از افسران ارشد نیروی دریایی آمریکا و فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در بحرین- در یک کنفرانس خبری به شکست آمریکایی‌ها در برابر توان نظامی یمنی‌ها اعتراف کرد.

الحاضری در پاسخ به سوالی در ارتباط با رویکرد یمنی‌ها در قبال جنگ غزه به خبرنگار ایسکانیوز گفته بود: «هیچ تهدید، ارعاب، فشار و اقدام نظامی جهانی و منطقه‌ای نمی‌تواند مانع انجام وظیفه انسانی و دینی مردم یمن در قبال برادرانمان در غزه مظلوم شود». مقاومت یمن در مرداد ماه سال جاری در یک حمله پهپادی قلب تل‌آویو را هدف قرار داد و بار دیگر موجب شگفتی جهانیان شد. اگرچه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام انصارالله، تأسیسات ذخیره‌سازی سوخت و یک نیروگاه برق در الحدیده مورد هدف قرار داند اما سید عبدالملک بدرالدین الحوثی -رهبر انصارالله یمن- در اولین واکنش به هدف قرار گرفتن الحدیده با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی اقتصاد و معیشت مردم یمن را هدف قرار داده، اظهار کرد که این حملات مانع تداوم حمایت مقاومت یمن از ملت فلسطین نخواهد شد.

در ادامه نیروهای یمنی ارتباطات خود را با مقاومت عراق تقویت و هماهنگی بسیار خوبی بین آنها ایجاد شد و حتی چند عملیات مشترک اجرا کردند. سیدهادی سیدافقهی در این خصوص به خبرنگار ایسکانیوز گفته بود: «مقاومت اسلامی عراق با انصارالله یمن همکاری مستقیم دارند و این امر فراتر از کمک مستشاری و هماهنگی است؛ یعنی در بیانیه‌های خود به صراحت اعلام می‌کنند که عملیات با همکاری مقاومت اسلامی عراق و انصارالله یمن انجام شده است».

عبدالکاظم حسن الجابری –تحلیلگر عراقی- نیز با اشاره به همکاری مقاومت یمن و عراق گفت: «این امر توسط یحیی سریع -سخنگوی نظامی ارتش یمن- به صورت رسمی اعلام شده و در دیدار ابو ادریس الشرفی و دیدارش با رهبران گروه‌های مقاومت در عراق نیز به آن اشاره شده است». پس از شهادت اسماعیل هنیه -رئیس دفتر سیاسی حماس- در تهران که تقریبا همه رهبران مقاومت وعده انتقام آن را دادند، تحولات منطقه وارد مرحله جدیدی شد و از آن به بعد ترس و وحشت سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفت.

به گفته سیدافقهی، فرماندهان عالی نظامی، مسئولین امنیتی و سیاست‌گذاران کلان نظام تحت نظر رهبر انقلاب عملیات انتقامی را برنامه‌ریزی خواهند کرد و همانطور که شاهد هستیم اظهارات سردار سلامی اخیرا بسیار تندتر شده و دیگر رهبران مقاومت از جمله سیدحسن نصرالله و سید ملک بدرالدین الحوثی تاکید کرده‌اند که ضربه سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد خواهد شد. به نظر می‌رسد حالا که چراغ اول انتقام توسط یمین‌ها روشن شد، بر اساس وعده فرماندهان عالی نظامی ایرانی باید منتظر عملیات انتقام از سوی ایران بود.

سعدالله زارعی –کارشناس مسائل منطقه- پیش‌تر گفته بود: «عملیات انتقامی ایران بسیار نزدیک و مقدمه آن طی شده است و به زودی شاهد اتفاق مهمی در این زمینه خواهیم بود». شاید تندتر شدن موضع‌گیری مقامات نظامی ایران و تاکید بر انتقام و حمله موشکی اخیر یمنی‌ها ارتباط معناداری داشته باشد و به زودی وعده انتقام سخت به خون‌خواهی ترور اسماعیل هنیه عملیاتی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =