امسال پنج فقره آتش سوزی در مناطق طبیعی خراسان شمالی رخ داده است

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: امسال پنج فقره آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت این اداره کل رخ داد که این رقم در سال قبل بسیار ناچیز گزارش شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، روح الله لایق معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: چوپانان، گردشگران و طبیعت گردان و بی احتیاطی آنان در روشن کردن آتش در عرصه های طبیعی، عامل اصلی وقوع این حادثه است.

وی تصریح کرد: امسال ۲ نفر از چوپانان بی احتیاط که عامل آتش سوزی در عرصه های طبیعی ساریگل شهرستان اسفراین بودند، شناسایی و دستگیر شدند و پرونده تخلف آنان اکنون در دست بررسی است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این حادثه آتش سوزی در عرصه های ساریگل شهرستان اسفراین سبب سوختن ۱۲.۳ هکتار از منطقه شد.

روح الله لایق با اشاره به اینکه شمار آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان امسال چند برابر افزایش یافته است افزود: وضعیت مناسب مراتع سبب شد تا مراتع مستعد آتش سوزی ها باشند و البته وقوع این حوادث و افزایش آن پیش بینی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال پنج فقره آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت این اداره کل رخ داد که این رقم در سال قبل بسیار ناچیز گزارش شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: امسال ۲ فقره آتش سوزی در عرصه های باغی شهرستان اسفراین رخ داد که با تلاش محیط بانان و امدادگران مهار شد، آتش سوزی سه روزه در این منطقه در یک مرحله ۲۰۰ هکتار و در مرحله دیگر ۱۸۰ هکتار از عرصه های ارزشمند را طعمه خود کرد.

وی افزود: وقوع آتش سوزی در منطقه گلیل و سرانی شهرستان شیروان نیز ۱۵ هکتار از عرصه ها را درگیر کرد، این آتش سوزی در روز اول مهار شد اما آتش زیر خاکستر در برخی تنه های درخت با وزش باد شعله ور می شد که این امر سبب شد تا پایش و رصد منطقه با استقرار امدادگران در چند روز استمرار یافت.

خبرنگار: متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1242970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =