تاثیر عسل مانوکا در درمان سرطان سینه زنان

از زمان های قدیم از عسل به عنوان دارو برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده میشد، و امروزه با افزایش ابتلا به سرطان سینه عسل ضد سرطان کشف شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرطان سینه به عنوان دومین سرطان شایع در جهان تبدیل شده است و حدود ۸۰ درصد از تمام تشخیص های سرطان پستان گیرنده استروژن مثبت (ER-مثبت) هستند. این بدان معناست که سلول های سرطان سینه حاوی گیرنده هایی هستند که به هورمون استروژن متصل می شوند و ممکن است برای رشد به استروژن نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

عوارض و خطرات زیاده روی در مصرف عسل

گزینه های درمانی فعلی موجود برای سرطان سینه ER مثبت شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی و هورمون درمانی است اما بجز این راه حل ها، روش های دیگری هم برای پیشگیری و درمان سرطان سینه با روش های طبیعی و گیاهی وجود دارد که در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به آن خواهیم پرداخت.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس می گویند که عسل مانوکا می تواند به طور بالقوه به عنوان یک گزینه پیشگیری و درمان جایگزین برای سرطان سینه، به ویژه سرطان سینه با ER مثبت، مورد استفاده قرار گیرد. عسل مانوکا توسط زنبورهایی ساخته می شود که شهد درخت مانوکا را که بومی استرالیا و نیوزلند است جمع آوری می کنند.

کاهش ۸۴ درصدی رشد تومور سرطان سینه با عسل مانوکا

دکتر پیتراس و تیمش در طول تحقیقات خود دریافتند که عسل مانوکا باعث کاهش ۸۴ درصدی رشد تومور در موش‌های دارای سلول‌های سرطان پستان مثبت ER بدون تأثیر منفی بر سلول‌های سالم پستان یا ایجاد عوارض جانبی عمده می‌شود.

دانشمندان کشف کردند که مقادیر بالاتر عسل مانوکا با کاهش بیشتر در رشد سلول های سرطانی مرتبط است و این یعنی مصرف این عسل تاثیر مستقیم در درمان تومورهای سرطانی و از بین بردن آنها دارد؛ هرچند تحقیقات روی افزایش دوز همچنان ادامه دارد.

عسل مانوکا مسیرهای سیگنالینگ تقویت کننده سرطان را کاهش می دهد

علاوه بر این، محققان دریافتند که استفاده از عسل مانوکا به کاهش سطح مسیرهای سیگنالی که به طور معمول در سرطان افزایش می یابد، کمک میکند. پیشرفت سرطان سینه توسط مسیرهای پیچیده و متعددی انجام می شود. در مورد سرطان سینه ER مثبت، استروژن هایی که به گیرنده های استروژن (ER) متصل می شوند و آنها را فعال می کنند، محرک اصلی رشد کنترل نشده تومور هستند.

مکانیسم‌های اثر ضد توموری عسل مانوکا و ترکیبات تشکیل‌دهنده آن شامل فعالیت به عنوان تعدیل‌کننده‌های انتخابی گیرنده استروژن (SERMs)، مهارکننده‌های مسیرهای سیگنال دهی گیرنده فاکتور رشد و مسدود کردن بالقوه تکثیر سلول‌های بنیادی/پیش‌ساز سرطان سینه است که نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =