تحصیل ۲۴۵ هزار دانش‌آموز در مدارس قزوین طی سال جدید

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین گفت: بدون احتساب مقطع پیش‌دبستانی‌، ۲۴۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان قزوین در هزار و ۶۳۷ مدرسه با حضور ۱۶ هزار معلم تحت آموزش قرار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که شنبه ۲۴ شهریور به منظور تشریح برنامه‌های بازگشایی مدارس استان در آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: از ۲ ماه گذشته ستاد پروژه مهر تشکیل شده و این ستاد ۹ کارگروه دارد، شعار سال تحصیلی جدید «برای ایران، برای مدرسه» است و طبق برنامه‌ها جشن غنچه‌ها ۲۶ شهریور ماه، جشن شکوفه‌ها ۲۷ شهریور ماه، جشن جوانه‌ها ۲۸ شهریور ماه و زنگ مهر و ایثار نیز در اول مهرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: هفته گذشته دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع اعلام شده و امروز به همه مناطق ارسال کرده‌ایم، در مقطع ابتدایی ۲ هزار دانش‌آموز اتباع و به طور کلی ۶ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز اتباع در مدارس قزوین تحصیل خواهند کرد.

سیاهکالی مرادی در ادامه خاطرنشان کرد: تأمین، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی در قالب طرح «شهید عجمیان» در سال جاری انجام شده و در این راستا ۱۲ تن رنگ و ۱۰ هزار متر ایزوگام برای نوسازی مدارس استفاده شده است.

وی بیان کرد: ۹۸ درصد از کتب درسی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان قزوین توزیع شده و کتب مقطع متوسطه نیز آماده شده و هم اکنون در حال ارسال کتب به مناطق هستیم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین گفت: بدون احتساب مقطع پیش‌دبستانی‌، ۲۴۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان قزوین در هزار و ۶۳۷ مدرسه با حضور ۱۶ هزار معلم تحت آموزش قرار خواهند کرد.

۳۱ مدرسه در قزوین نوسازی شده است

وی تصریح کرد: اداره کل نوسازی مدارس قزوین در مهرماه سال جاری ۳۱ مدرسه با ۱۳۱ کلاس تحویل آموزش‌وپرورش استان قزوین خواهد داد که اغلب این مدارس در مناطق روستایی قرار دارند؛ همچنین هم اکنون بالغ بر ۴۶ درصد از مدارس استان قزوین نیازمند بهسازی و بازسازی هستند.

سیاهکالی مرادی در خصوص هنرستان هنرهای زیبا، گفت: مدیرکل آموزش‌وپرورش وقت استان قزوین چهار سال پیش با مدیرکل ارشاد استان تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند تا آموزش‌وپرورش فضایی را در اختیار اداره ارشاد قرار دهد و قرار بود که پس از گذشت سه سال فضای آموزشی توسط اداره ارشاد و همکاران فرهنگی و معلمان هم به صورت اشتراکی تامین شود.

وی افزود: اما متأسفانه اداره ارشاد پس از گذشت سه سال نتوانست فضا را تأمین کند و در نهایت قرار شد امسال هم در پایه دهم ثبت‌نام صورت بگیرد و برای سال آتی با توجه به کمبود فضایی که داریم اداره کل ارشاد استان فضای مناسبی را برای دانش‌آموزان هنرستان هنرهای زیبا فراهم کند، بنابراین اعلام می‌کنیم که تعطیلی هنرستان هنرهای زیبا در قزوین خبری کذب است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان قزوین ۲۴ مرکز استثنایی وجود دارد که هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز استثنایی در این مدارس تحصیل خواهند کرد.

۵۲۹ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قزوین داریم

وی ادامه داد: سال گذشته ۹۹۰ نفر بازمانده از تحصیل در قزوین شناسایی کردیم و با اقدامات لازم موفق شدیم ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم و تا پایان مهر ماه سال جاری نیز وضعیت بازماندگان از تحصیل را بررسی خواهیم کرد تا دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حاضر شوند.

این مسئول اظهار کرد: در خصوص لباس فرم مدرسه، ما بارها به صورت رسمی اعلام کرده‌ایم که نباید اجباری درخصوص تهیه لباس مدرسه وجود داشته باشد و تا زمانی که لباس دانش‌آموز قابل استفاده است مدارس به تهیه لباس تأکید نداشته باشند.

وی تصریح کرد: دومین استخر سرپوشیده دانش آموزی در قزوین پس از ۱۸ سال در اول مهر سال جاری افتتاح خواهد شد، برای این پروژه ۴۶ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

سیاهکالی مرادی در پایان گفت: طبق ماده ۲۸ قانون جذب برای سال جاری ۲۱۲ معلم ابتدایی جذب آموزش و پرورش قزوین شده‌اند و در سال تحصیلی پیش رو این معلمان در هزار و پنج مدرسه ابتدایی که در قزوین وجود دارد آغاز به کار خواهند کرد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1243017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =