وعده وزیر ارتباطات برای ارتقا کیفیت اینترنت در آینده نزدیک

این روزها ارتقای کیفیت اینترنت به یکی از مطالبات کاربران تبدیل شده و وزیر ارتباطات هم اخیرا اعلام کرده است که این موضوع را به صورت جدی در وزارت ارتباطات دنبال می‌کنند و امیدوارند در آینده نزدیک در زمینه ارتقای کیفیت ارتباطات و دسترسی‌ها خبرهای خوبی به مردم بدهند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اینترنت به عنوان یکی از بزرگترین منابع توسعه دهنده کشورهای جهان، امروزه نقش بسزایی در زمینه‌های گوناگون از تجارت گرفته تا آموزش دارد و بر همین اساس اهمیت زیرساخت اینترنتی قوی و اتصال سریع را نمی‌توان نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید:

دولت چهاردهم «اینترنت» را از قفس «فیلترینگ» آزاد می‌کند؟

به اعتقاد کارشناسان، ارتباطات در عصر جدید یکی از حقوق اساسی انسان‌ها و جزو حقوق عمومی مردم محسوب می‌شود بنابراین دیگر امتیاز نیست و تبدیل به حق شده و باید عدالت در این حوزه رقم بخورد.

با این اوصاف اختلال و کندی در دسترسی به اینترنت موضوعی است که با رخ دادن هر چند وقت یک بار می‌تواند بر تجربه استفاده و رضایت کاربران از اینترنت تأثیرگذار باشد. بنابراین در سال‌های گذشته اقدامات متعددی برای بهبود کیفیت شبکه و زیرساخت مانند توسعه پروژه فیبرنوری و تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به اینترنت انجام شد اما همچنان این انتظار و درخواست از سوی کاربران که مصرف‌کننده هستند وجود دارد تا تدابیری از سوی نهادهای مربوطه از جمله وزارت ارتباطات در این زمینه اندیشیده شود.

بهبود کیفیت شبکه همانگونه که اولویت دولت‌های گذشته بود اکنون به عنوان یکی از برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم شناخته می‌شود. در این راستا، سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نخستین نشست خبری رئیس جمهور درباره شبکه اینترنت اظهار کرده است: به صورت کلی بحث شبکه دو بعد متفاوت دارد. یک بعد آن بحث کیفیت خدمات ارتباطات که مشخصا در حوزه موارد وزارت ارتباطات قرار می گیرد و ما حتما به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک در زمینه ارتقای کیفیت ارتباطات و دسترسی‌ها خبرهای خوبی به مردم بدهیم البته برای خبر آن چیزی است که مردم در زندگی کاملا حس و لمس می‌کنند.

وی افزود: یکی از مطالبه‌گرهای جدی پسرم هستند که پای کار شبکه است و مدام مطالبه می‌کند و ما هم خود را مکلف می‌کنیم که این موضوع را پیگیری کنیم.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال حاضر تیم ویژه‌ای در حوزه آسیب‌شناسی چالش‌های شبکه و کیفیت ارتباطات در وزارت ارتباطات مشغول به کار است. او همچنین تاکید کرده که در حوزه سیاست‌گذاری همانگونه که می‌دانیم سیاست‌گذاری در وزارت ارتباطات انجام نمی‌شود اما سازوکارهایی را در نظر گرفته‌ایم که کنش‌گری‌های فعال داشته باشیم و در مقابل سیاست‌های کلی، مدل‌ها و شیوه‌های جدیدی را به لایه سیاست‌گذاری ارائه دهیم.

موضوعی که پیش از این وی در روزهای آغازین فعالیتش با تاکید بر تقویت کیفیت شبکه، آن را یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی خود و همکارانش در وزارت ارتباطات اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =