۴۷ پرونده دانشجویان اخراجی بررسی می‌شود/ بازگشت به دانشگاه‌ها مشروط به حفظ خطوط قرمز

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در مجموع ۴۷ پرونده دانشجویان اخراجی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارجاع داده شده است.

سعید حبیبا رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه رافت وزارت علوم برای بازگشت دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها شامل تمام دانشجویان دارای حکم می‌شود، گفت: دانشجویانی که در چند سال اخیر به ویژه در ماه‌های اخیر از لحاظ سیاسی و اخلاقی تخلف کرده‌اند و دارای پرونده هستند، می‌توانند مجدد در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

پرونده دانشجویان اخراجی بررسی شود

وی ادامه داد: بخشش و بازگشت دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها با نظر و توجه مسعود پزشکیان رئیس جمهور و حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود.

حبیبا افزود: ما باید با سعه صدر بیشتر و رحمانیت اسلامی با دانشجویان اخراجی رفتار کنیم. البته در این باره، قصد فعالیت فرا قانونی نداریم، بله براساس قوانین و مقررات، آیین نامه‌های انضباطی موجود فعالیت خواهیم کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه برای بازگشت دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها، خطوط قرمز وجود دارد، مطرح کرد: به عنوان مثال اگر تخلف یا پرونده‌ دانشجویی شامل برنامه ریزی سازمان یافته برای ایجاد اغتشاش در دانشگاه‌ها باشد، این موضوع جزء خط قرمزه محسوب می‌شود. البته من تا کنون با چنین پرونده‌ای برخورد نداشته‌ام.

حبیبا تصریح کرد: اگر پرونده‌ای شامل تخلف سازمان یافته باشد، ما کوتاه نخواهیم آمد. البته عقل سلیم نیز این چنین حکم می‌کند. این موضوع نیز در تمام دانشگاه‌های دنیا این گونه است یعنی با جرائم سازمان یافته که برای برهم زدن نظم و اسنجام دانشگاه‌هاست، برخورد شدید و قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: در مجموع حدود ۴۷ پرونده از دانشجویان اخراجی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارجاع داده شده است. البته در این باره آمار دقیقی وجود ندارد؛ چرا که برخی از پرونده‌ها به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارجاع داده نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان امور دانشجویان به دانشگاه‌ها توصیه کرده که پرونده‌ها ابتدا در دانشگاه‌ها بررسی شوند. اگر امکان بررسی نبود، پرونده‌ها به این سازمان ارجاع داده می‌شود. همچنین با دستور وزیر علوم، کارگروهی برای بررسی پرونده‌های دانشجویان اخراجی یا تعلیق شده تشکیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =