مرجعیت اجتماعی بانوان از طریق شبکه‌سازی محقق می‌شود

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: آسیب شناسی مسائل حوزه زنان و خانواده، استخراج اولویت‌های این حوزه و به وجود آمدن مرجعیت اجتماعی توسط بانوان از طریق شبکه سازی دختران و بانوان محقق می‌شود که در نهایت می‌توان در قالب سرمایه اجتماعی در کشور از آن بهره برد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست تخصصی هم‌اندیشی حوزه زنان و خانواده در روز دوم مهر ماه، با محوریت ایجاد فضای گفت‌وگو و تعامل بین استادان دغدغه‌مند و فعال این حوزه و ارتقاء مرجعیت بانوان در دانشگاه، در مجتمع ولیعصر واحد تهران جنوب با مشارکت بانوان هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد.

عاصمه قاسمی مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده در این نشست ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و آغاز نیمسال تحصیلی جدید، با تاکید بر لزوم تشکیل جلسات هم‌اندیشی گفت: این جلسات باعث می‌شود بتوانیم از نگاه، تجربه و اندیشه استادان استفاده کنیم و از این طریق در عرصه زنان و خانواده گام‌های موثرتری برداریم.

مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده با تاکید بر اهمیت نقش ظرفیت بانوان دانشگاهی گفت: این ظرفیت امکان نقش آفرینی و الگوسازی در دانشگاه را دارد و در هویت سازی نسل جوان اثرگذار است، ما در امور زنان و خانواده به دنبال بهره برداری کافی و ارتقاء بخشیدن این ظرفیت هستیم.

قاسمی با بیان نکاتی درباره ایجاد شرایط تسهیلگری حضور بانوان در دانشگاه گفت: این تسهیل گری فقط به معنای خدمات رفاهی و امتیازات خاص نیست بلکه تمرکز ویژه در عرصه‌های مختلف همچون آموزش بوده است.

وی افزود: به اعتقاد ما آسیب شناسی مسائل حوزه زنان و خانواده، استخراج اولویت‌های این حوزه و به وجود آمدن مرجعیت اجتماعی توسط بانوان از طریق شبکه سازی دختران و بانوان محقق می‌شود که در نهایت می‌توان در قالب سرمایه اجتماعی در کشور از آن بهره برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =