حزب الله لبنان رسما علیه رژیم صهیونیستی اعلام جنگ کرد / ایالات متحده برای حمایت از اسرائیل نیرو فرستاد

در شرایطی که ساعاتی پیش حزب الله لبنان در بیانیه‌ای رسما علیه رژیم صهیونیستی اعلام جنگ کرد، مقامات آمریکایی گفته‌اند که قصد دارند با هدف حمایت از صهیونیست‌ها نیروهای بیشتری به منطقه اعزام کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز، در شرایطی که ساعاتی پیش حزب الله لبنان در بیانیه‌ای رسما علیه رژیم صهیونیستی اعلام جنگ کرد، ایالات متحده آمریکا قصد دارد نیروهای جدیدی را به منطقه خاورمیانه اعزام کند. این تصمیم در حالی صورت گرفته که در روزهای اخیر تنش بین اسرائیل و حزب الله در شدیدترین حالت ممکن قرار دارد و دو طرف حملات هوایی خود را تشدید کرده‌اند.

سخنگوی پنتاگون گفت که ایالات متحده تعدادی از نیروهای آمریکایی ذخیره را «برای تقویت نیروهای ما که در حال حاضر در منطقه هستند» اعزام می‌کند اما به دلایل امنیتی از تعداد دقیق آنها چیزی گفته نشده است.

بیشتر بخوانید:

اکنون بهترین زمان برای انتقام از اسرائیل است/ وعده ایران پس از بازگشت پزشکیان از نیویورک عملی خواهد شد؟

همچنین بر اساس گزارشات اخیر، ناو هواپیمابر ترومن از سمت سواحل ویرجینیا به سمت اروپا رهسپار شد. ای بی سی نیوز نوشت اگر نبرد در لبنان افزایش یابد، یگان رزمی ناو هواپیمابر که شامل چندین کشتی و هواپیما می‌شود، می‌تواند به خاورمیانه هدایت شود تا به یگان رزمی ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن بپیوندد تا حضور ایالات متحده را بیشتر تقویت کند.

این خبرگزاری نوشت مقامات دولت بایدن نگران عدم درک برنامه‌های اسرائیل در مورد درگیری با حزب الله هستند، موضوعی که در زمان جنگ اسرائیل علیه حماس نیز مطرح شده است. مقامات ایالات‌ متحده می‌گویند اسرائیل اطلاعات دقیقی در مورد تحرکات نظامی خود به اشتراک نمی‌گذارد.

همچنین آنها می‌گویند دولت بنیامین نتانیاهو_ نخست وزیر اسرائیل _درباره حملات نظامی آینده هشدار داده است، اما مقامات اسرائیلی به مقامات آمریکایی نگفتند که آیا امکان آغاز حمله زمینی وجود دارد یا خیر.

بر اساس اعلام مقامات ایالات متحده، سربازان جدید ماموریت متفاوتی خواهند داشت و در حالت آماده باش هستند تا در صورتی که جنگ بین اسرائیل و حزب الله تشدید شود، از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

این در حالی است که سران کشورها در نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی گرد هم آمده‌اند و اکثر آنها در حاشیه نشست نگرانی‌های خود را در مورد اتفاقات غزه و لبنان ابراز می‌کنند. انتظار می‌رود سران کشورها تلاش خود را برای محکوم کردن اسرائیل و توقف جنایات آن به کار بگیرند.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1243883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =