دنیامالی: حوزه ورزش شوخی بردار نیست

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: ورزش حوزه‌ شوخی‌برداری نیست و باید به ورزشکاران توجه کنیم تا کشور را ترک نکنند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، احمد دنیامالی در دومین روز نشست فرهنگی ورزش کشور که در مشهد مقدس درحال برگزاری است، اظهار داشت: معتقدم که ورزش و جوانان جز موضوع فرهنگی نیست و بهتر بود که عنوان همایش را همایش فرهنگی ورزش و جوانان می‌گذاشتیم. جوانان بخش فراموش شده وزارتخانه هستند و قطعا بدانید من به حوزه جوانان توجه ویژه خواهم داشت و از شما که مسائل فرهنگی ورزش را دنبال می‌کنید می‌خواهم‌ که به امر جوانان اهتمام بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

دنیامالی: پاداش مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی یکسان‌سازی شده است

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: جوانان آینده این مملکت را رقم خواهند زد و این تاکید رهبر معظم انقلاب است. این باور را دارم که باید برای حوزه جوانان نسبت به مسئولیتی که داریم، وقت بیشتری بگذاریم. باید در این حوزه فکر شود و سازوکار بهتری در نظر بگیریم و جایگاه وزارتخانه را بالاتر از ورزش ببینیم. سطح جایگاه وزارتخانه خیلی پایین آمده و این شرایط را نمی‌پذیریم و با کمک تک‌تک شما عزیزان جایگاه وزارتخانه را ارتقا خواهیم داد.

دنیامالی اضافه کرد: فاصله گرفتن ما از خدا، قرآن و ائمه معصومین باعث شده که در کشور دچار نقصان فرهنگی شویم. این سه کلید واژه معمولی حوزه فرهنگ است. قرآن برای ساختن آدم‌هاست و اینکه انسان‌های صالحی در جهان زندگی کنند. قرآن برای این آمده که شاهد جنایاتی که در غزه و لبنان شاهد آن هستیم، نباشیم. سردمداران غرب با همه این جنایات صحبت از دموکراسی می‌کنند!

دنیامالی با اشاره به اقدامات فرهنگی که در وزارتخانه انجام می‌شود، گفت: بعد از یاد خدا باید توجه به قرآن را درنظر داشته باشیم. یک کار خوب که توسط روابط عمومی انجام می‌شود و هر روز در کانال وزارتخانه شاهد انتشار آیه‌های قرآن است و همچنین در موقع نماز ظهر یک صفحه قرآن قرائت می‌شود که باید این قبیل اقدامات فرهنگی را بیشتر کنیم. قرآن راهگشای تحول و تغییر ما خواهد بود.

وی افزود: توجه به دو اصل خدا و قرآن بدون تاسی به ائمه معصومین کار را برای ما سخت‌تر خواهد کرد. عصاره تاسی به ائمه معصومین به ولایت می‌رسد. دستور ولی امر باید برای همه ما از هر قانون و دستوری معتبرتر باشد. اگر می‌خواهیم کارکرد فرهنگی بالایی داشته باشیم، باید به راهکارها برسیم. نباید فقط در این همایش‌ها به دنبال طرح مسئله باشیم و باید راهکار ارائه کنیم‌. ابتکاراتی که در این همایش‌ها عنوان می‌شود باید فراگیر شود و معطوف به چند چهره ورزشی نباشیم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: نباید فقط به فکر شکل موضوع باشیم و محتوا را فراموش کنیم. ما می‌توانیم بچه‌هایی را کشف و تربیت کنیم که در آینده برای سایر وزارتخانه‌های دیگر نیز مفید باشند. باید اینقدر دستمان پر باشد که سایر وزارتخانه‌ها برای جذب نیروی خلاق از ما کمک بگیرند و این وظیفه سازمانی ما است.

وی گفت: به قهرمانان پاداش‌های زیادی می‌دهیم ولی حاضر نیستیم برای نخبگان که در المپیادهای مختلف افتخارآفرینی می‌کنند وقت بگذاریم و آنها را برجسته نشان دهیم. باید به مردم بگوییم که حوزه علم و اندیشه برای همه ما خیلی مهم است.

دنیامالی با اشاره به خصوصیت مدیریتی‌اش اظهار داشت: با همه رفیق هستم اما در کار تعارف ندارم. همه حوزه‌های ورزش باید کار را جدی بگیرند و این دستور رهبر انقلاب است که کارها باید جدی گرفته شود. حوزه ما حوزه شوخی‌برداری نیست. ما در خارج از کشور پرچم ایران هستیم.

وی گفت: مسائل را باید جدی بگیریم و توجه به ورزشکاران‌مان داشته باشیم که قهرمان ما کشور را ترک نکند. دوستان حوزه فرهنگی ما باید این موضوعات را شناسایی کنند و کمک حال ما باشند. تاکید می‌کنم که ادغام دو حوزه فرهنگی و قهرمانی یک تدبیر خوب بوده است. جایگاه حوزه فرهنگ بسیار بالاست و یکی از مشکلات ما این است که ساختار وزارت ورزش و جوانان را کوچک گرفته‌اند. در ساختار وزارتخانه پنج معاونت درنظر گرفته شده ولی ما به دنبال هفت معاونت هستیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1244103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =