هماهنگی حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشد شعبی عراق رژیم صهیونیستی را با مشکل مواجه کرده است/ مقاومت قائم به فرد نیست

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه نباید به جریان‌سازی‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی توجه کرد، گفت: گروه‌های مقاومت به صورت هماهنگ عمل می‌کنند و طی روزهای اخیر با پرتاب موشک‌های بالستیک ضربات سختی را به رژیم صهیونیستی و تاسیسات نظامی آن در حیفا، شرق تل‌آویو و جولان اشغالی وارد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، روز گذشته رژیم صهیونیستی حملات بی‌سابقه‌ای به مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد که مصداق بارز نسل کشی و جنایت جنگی است. پس از این حملا، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مقر حزب الله در بیروت را هدف قرار داده و برخی فرمانده‌هان عالی رتبه مقاومت را بهش شهادت رسانده‌اند. گفته می‌شود که سیدحسن نصرالله -رهبر حزب الله لبنان- نیز در این مکان حضور داشته و از شب گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد سلامتی وی مطرح شده است.

این عملیات جنایت‌کارانه در شرایطی رخ داده که صهیونیست‌ها در روزها و هفته‌های اخیر برخی فرماندهان ارشد حزب الله را به شهادت رسانده است. برخی منابع غربی اعلام کرده‌اند که طرح ترور سیدحسن نصرالله از مدت‌ها پیش در دستور کار صهیونیست‌ها قرار داشته و به نظر می‌رسد که هدف اصلی حمله روز گذشته اسرائیل مشخصا دبیرکل حزب الله لبنان بوده است. حسن هانی‌زاده –کارشناس مسائل منطقه- در گفتگو با ایسکانیوز به بررسی گمانه‌سازی‌های مطرح شده در این زمینه پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو به حمایت غربی‌ها از خود اطمینان دارد/ قواعد جنگی اسرائیل کشتن 20 غیرنظامی برای کشتن یک شبه نظامی مظنون را قابل قبول می‌داند

وی در خصوص حمله روز گذشته گفت: این حملات نتیجه شکست میدانی ارتش اسرائیل در غزه پس از گذشت یک سال از عملیات طوفان الاقصی است. رژیم صهیونیستی به دلیل ناکامی در کسب دستاورد ملموس در میدان از یک طرف و فشارهای بین المللی بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس از طرف دیگر، تمرکز رژیم بر حزب الله معطوف شده و با حمله به مردم بی‌دفاع در جنوب لبنان و ترور شخصیت‌ها در تلاش است تا دستاوردی در این زمینه به دست آورد.

از نظر این کارشناس منطقه، این گونه اقدامات به نوعی خودزنی تلقی می‌شود و هیچ گونه دستاورد نظامی برای آنها به ارمغان نخواهد آورد. وی افزود: حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن و حشد شعبی در عراق به صورت هماهنگ عمل می‌کنند و طی روزهای اخیر و شبانه روزه گذشته به طور خاص با پرتاب موشک‌های بالستیک ضربات سختی را به رژیم صهیونیستی و تاسیسات نظامی آن در حیفا، شرق تل‌آویو و جولان اشغالی وارد کرده‌اند.

هانی زاده با بیان اینکه عملیات‌های مقاومت نشان می‌دهد که انسجام کاملی بین آنها وجود دارد، در خصوص احتمال ترور سید حسن نصرالله تصریح کرد: هنوز وضعیت ایشان مشخص نیست و حزب الله موضع‌گیری در این خصوص انجام نداده و اطلاعات دقیقی هم وجود ندارد. وی با اشاره به جریان‌سازی‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی گفت: اساسا فرماندهی حزب الله قائم به افراد نیست و ما شاهد بودیم که پس از ترور سیدعباس موسوی – دبیر کل سابق حزب الله- و ترور عماد مقنیه از فرماندهان برجسته حزب الله- این گروه همچنان به راه و مسیر خود ادامه خواهد داد.

وی ضمن ابراز امیدواری در زمینه سلامت سید حسن نصرالله اظهار کرد: به دلیل تجربه 4 دهه در عرصه مبارزات میدانی دارند، سلامت ایشان برای محور مقاومت بسیار حائز اهمیت است اما اگر اتفاقی هم افتاده باشد، خللی در اهداف مقاومت به وجود نخواهد آمد و شخص دیگری جانشین خواهد شد. هانی زاده در پاسخ به رویکرد ایران در مسئله انتقام و حمایت از محور مقاومت نیز گفت: خونخواهی شهید هنیه همچنان در دستور کار قرار دارد و ایران در زمان و مکان مناسب پاسخ لازم را خواهد داد اما در شرایط کنونی و با توجه به اینکه هدف نتانیاهو کشاندن پای ایران به یک عکس العمل شتابزده است، جمهوری اسلامی وارد این بازی نخواهد شد.

هانی زاده در خصوص حمایت از مقاومت نیز اظهار کرد: هنوز محور مقاومت درخواستی از ایران برای ورود به عرصه نبرد نداشته و گروه‌های مقاومت به تنهایی قادر به پاسخگویی و مقابله با رژیم صهیونیستی هست و انتقام خون اسماعیل هنیه همچنان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =