هشدار گوترش نسبت به تشدید جنگ در لبنان

دبیرکل سازمان ملل به ابراز نگرانی عمیق در خصوص تشدید حملات رژیم صهیونیستی به پایتخت لبنان پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در پی به شهادت رسیدن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت در بیانیه‌ای که از طریق «استفان دوجاریک» سخنگوی وی، انتشار یافت به ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید حملات این رژیم به پایتخت لبنان پرداخته و گفت از طرف‌ها می‌خواهد «از آستانه جنگ تمام‌عیار عقب بروند.»

بیشتر بخوانید:

واکنش سفارت ایران در لبنان به شهادت سردار نیلفروشان

در ادامه این بیانیه عنوان شد: «چرخه خشونت باید اکنون متوقف شود و همه طرف‌ها باید از آستانه جنگ عقب بروند.»

گوترش اضافه کرد: «مردم لبنان، اسرائیل و همینطور کلیت منطقه نمی‌تواند یک جنگ تمام‌عیار را تحمل کند.»

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت از طرف‌ها می‌خواهد مجددا به اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متعهد شده و فورا خصومت‌ها را متوقف کنند. او ادامه داد که خواستار پایان یافتن خصومت‌ها، عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی و تاسیس یک منطقه حائل غیرنظامی است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت بار دیگر خواستار برقراری یک آتش‌بس فوری در غزه و آزاد شدن همه اسرای صهیونیست تحت اسارت حماس می‌شود.

به نوشته وبگاه سازمان ملل، حملات اخیر رژیم صهیونیستی به بیروت باعث ایجاد یک موج جدید از آوارگی انبوه مردم در این شهر شده است.

آژانس کودکان سازمان ملل‌، یونیسف، در واکنش به این وضعیت دست به توسعه پناهگاه‌های خود در حمایت از خانواده‌هایی که مجبور به آوارگی شدند زده است. یونیسف با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «محموله‌های اضطراری بین ۵۰۰۰ نفر در دست توزیع هستند.»

آژانس آوارگان سازمان ملل (UNHCR) نیز اعلام داشت که تعداد آوارگان لبنانی که به سمت مرز با سوریه می‌روند «به سرعت رو به افزایش است.» این نهاد در توئیتی نوشت آوارگان جدیدالورود شامل زنان، کودکان و سالمندان «بعد از ساعت‌ها سفر بدون آب و غذا خسته هستند.»

حملات هوایی صهیونیست‌ها به لبنان هزاران تن از جمله آوارگان فلسطینی ساکن این کشور را مجبور به فرار از خانه‌های خود کرده است.

«فیلیپ لازارینی» کمیسیونر کل سازمان کاریابی و امدادرسانی آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) در توئیتی روز شنبه اعلام کرد که آنروا نیز به وضعیت مربوط به این آوارگان لبنانی پاسخ می‌دهد.

آنروا تصریح داشت هفت پناهگاه اضطراری را در سراسر لبنان برپا کرده که هم‌اکنون میزبان ۱۶۰۰ نفر شامل شهروندان لبنانی و آوارگان سوری و فلسطینی می‌شوند.

لازارینی تصریح داشت: «خیلی از این آوارگان به دلیل ترس، عدم اطمینان و بمباران مداوم وحشت‌زده هستند. تعدادی از آنها دارند وحشتی را که طی چرخه‌های مکرر جنگ در دهه‌های گذشته تجربه کرده بودند دوباره تجربه می‌کنند.»

لازارینی هشدار داد گسترش هر چه بیشتر جنگ تنها باعث درد و رنج بیشتر برای غیرنظامیان خواهد شد. او در پایان توئیت خود تصریح کرد باید غیرنظامیان مورد محافظت قرار بگیرند و به زیرساخت‌های غیرنظامی نباید حمله شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =