مدارس سعادت باید در همه استان‌ها راه‌اندازی شود/ برنامه‌ریزی‌ها برای تأسیس مدارس «بین‌المللی سما» و «اتباع»

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی(سعادت) حداقل یک مدرسه در هر استان و در هر جنسیت ضروری است اما بنای این را هم نداریم که به توسعه کمی و بی قید و شرط بپردازیم.

محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ضرورت ایجاد اعتقاد نسبت به توسعه و راه اندازی مدارس سعادت اظهار کرد: از امسال در سند بودجه دانشگاه آزاد اسلامی و در نظام رتبه بندی دانشگاه هم استان‌هایی که مدرسه سعادت دارند امتیاز برای آنها درنظر گرفته میشود که در جمع بندی در نظام حقوق و دستمزد اثرگذار است.

وی ادامه داد: راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی(سعادت) حداقل یک مدرسه در هر استان و در هر جنسیت ضروری است اما بنای این را هم نداریم که به توسعه کمی بی قید و شرط بپردازیم چرا که امروز وضعیت ما در مدارس سما به گونه ای است که در یک استان مدارس ما میتوانند با بهترین مدارس کشور رقابت کنند اما در جای دیگر متاسفانه معدل خوبی نداریم که قطعا ما اجازه نخواهیم داد برند سما لطمه ببیند و استان های دارای مشکل باید هر چه زودتر چاره ای بیندیشند.

اتصال به دانشگاه؛ وجه تمایز مدارس سما

نادی با تاکید بر اینکه عمده تمرکز و فعالیت ما باید صرف امور کیفی شود، افزود: خیلی از مدارسی که به دنبال رقابت با ما هستند یک ضعف دارند و آن اینکه جریان دانشی ندارند و در واقع به دانشگاه متصل نیستند ضمن اینکه الگوی ما یک الگوی بومی است و دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در یزد با به طور مثال کرمان یا همدان متفاوت است.

وی بیان کرد: اعضای هیئت علمی دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی باید به مبانی اعتقادی، تربیتی، اخلاق و احکام اسلامی مسلط باشند تا بتوانند تسری بخش باشند.

استخدام رتبه‌های یک تا سه دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی در مدارس سما

وی با تأکید بر اینکه همین موارد در مورد مدارس سعادت هم صدق میکند، اضافه کرد: ما باید از این برندهای دانشگاه به نحو احسن مراقبت کنیم. ما در مدارس سعادت به دنبال این هستیم که فارغ التحصیلان این مدارس بتوانند وارد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی و معارف بشوند و سپس رتبه های یک تا سه این دانشکده ها به عنوان جریان نخبگی وارد مدارس سما شوند و این یعنی در نهایت افرادی وارد مدارس سما میشوند که مبانی اعتقادی و تربیتی را به خوبی درک کرده اند.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مدارس سما که در برخی شهرها توقف خورده است هم تصریح کرد: این مدارس پتانسیل این را دارند که به مدارس اتباع تبدیل شوند یا اینکه به فضای آموزش آزاد و مهارتی تبدیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اتباع امروز مشکل جدی وجود دارد به طور مثال تنها در اصفهان ۶۰ هزار دانش آموز افغان وجود دارد که اگر برای اینها برنامه ریزی نداشته باشیم ممکن است در بلند مدت عارضه ایجاد کند که قطعا در شهرهای مرزی و خراسان رضوی هم این نسبت بالا است.

ضرورت تأسیس مدارس بین المللی سما

نادی در خصوص ضرورت راه اندازی مدارس بین الملل هم گفت: در کشور عراق جاذبه برای تاسیس مدارس بین الملل به زبان عربی و با نظام آموزشی کشور مبدا وجود دارد به طور مثال تنها در شهر بصره، لبنان ۷۰ مدرسه بین الملل راه اندازی کرده است که هم قابل تامل و هم تاسف برانگیز است که چگونه لبنان با وجود فاصله زیادی که با عراق دارد ۷۰ مدرسه دایر کرده و ما حتی یک مدرسه هم در عراق نداریم و اینها موضوعاتی است که باید به آنها توجه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =