تحقق ۱۴۰ درصدی درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد البرز/ سرای نوآوری قطعات خودرو واحد نظرآباد راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای درآمدهای غیرشهریه‌ای هدف‌گذاری کردیم که ۹۲۵ میلیارد تومان محقق شد در واقع ۱۴۰ درصد از درآمدهای غیرشهریه ای استان در سال مالی گذشته محقق شد.

حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها واحد نظر آباد جزو واحدهای زیان ده استان به شمار می‌رود، اظهار کرد: برای این واحد دانشگاهی یک سرای نوآوری تولید قطعات خودرو مصوب شده است و امسال راه اندازی خواهد شد و در صورت اجرایی شدن آورده بسیار خوبی برای دانشگاه به همراه خواهد داشت.

وی در تشریح اقدامات و فعالیت های این استان در راستای توسعه درآمدهای غیرشهریه‌ای، افزود: سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای درآمدهای غیرشهریه‌ای هدف‌گذاری کردیم که ۹۲۵ میلیارد تومان محقق شد در واقع حدود ۱۴۰ درصد از درآمدهای غیرشهریه ای استان در سال مالی گذشته محقق شد.

کلانتری ادامه داد: این افزایش درآمد بخشی از آن به حوزه دانشجویی بازمی‌گردد که نسبت به آماری که پیش بینی کرده بودیم تعداد بوفه های دانشجویی را بیشتر کردیم و چاپ و تکثیر هم از یک محل به ۳ محل افزایش دادیم.

وی به دریافت کمک های بسیاری از شهرداری هم اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه داخل محدوده قانونی شهر هستیم از شهرداری درخواست کمک کردیم و این مهم هم انجام شد اما در حوزه درآمدهای حوزه فناوری و نوآوری چندان موفق نبودیم و بالغ بر ۶ میلیارد تومان درآمدزایی از این بخش داشتیم ضمن اینکه فروش تراکم با کمک خیرین و شهرداری هم صورت گرفت.

پرورش ۵۰۰۰ بوقلمون برای سال آینده

کلانتری تصریح کرد: در حوزه کشاورزی در بخش طیور ورود کرده ایم ضمن اینکه پرورش بوقلمون انجام دادیم و هم اکنون به مرحله فروش رسیده است که فروش ۱۰۰۰ عدد بوقلمون نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان برای دانشگاه درآمد داشت و برای سال آینده ۵۰۰۰ هزار بوقلمون پرورش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه آزاد البرز ۱۳۷۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: از این میزان ۴۷۰ میلیارد تومان را برای درآمدهای غیرشهریه ای و مابقی نیز از محل درآمدهای شهریه ای تأمین خواهد شد.

گلخانه هیدروپونیک واحد کرج راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج به راه اندازی یک گلخانه هیدروپونیک در این استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی این گلخانه بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد و متخصصان ما از توانایی لازم برخوردار هستند و در صورت اجرایی شدن در سال سوم سوددهی خواهد داشت و این گلخانه برای آینده استان قطعا میتواند بسیار مفید باشد.

وی به قرارداد این واحد دانشگاهی با گروه صنعتی زر هم اشاره کرد و افزود: واقیعیت این است که مدیریت این مجموعه صنعتی تغییر کرده اند که تفاهم نامه قبلی را قبول ندارند و همه اقدامات می بایست از ابتدا تکرار شود چرا که کل هیئت مدیره و مدیرعامل تغییر کرده اند.

سهم پژوهش و فناوری استان؛ ۷۰ میلیارد تومان

کلانتری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۹ هزار دانشجو در کل استان داریم، ادامه داد: سال گذشته ۱۷ هزار ثبت نام داشتیم و پیش بینی میکنیم امسال هم حداقل ۱۵ هزار ثبت نامی داشته باشیم ضمن اینکه ۷ هزار نفر از دانشجویان ما فارغ التحصیل شده اند.

وی با اشاره به تدوین برنامه چهار ساله دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تا سال ۱۴۰۴ به راه اندازی دانشکده هوش مصنوعی در این استان برای نخستین بار در سیستم دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، این دانشکده حدود پنج هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه‌های مختلف صنایع، برق، کشاورزی و … دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با بیان اینکه در سال مالی جدید بودجه پژوهشی ما ۷۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۳۰درصد اضافه شده، خاطرنشان کرد: امسال ۱۴ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد اضافه کرده ایم و در مقطع کارشناسی هم ۶ رشته جدید مهارتی به سبد رشته های استان اضافه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =