۹۰ درصد صاحبان خودروی لوکس مالیات ندادند

بر اساس بررسی های دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۲ از ۱۶۶۳۲۵ خودرو با قیمت بیش از ۳ میلیارد تومان که مشمول ۲۸۵۰ میلیارد تومان مالیات بودند، صرفاً ۲۱۸ میلیارد تومان مالیات، وصول شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ طبق بررسی دیوان محاسبات کشور، در سال ۱۴۰۲ از تعداد ۱۶۶،۳۲۵ خودرو با قیمت بیش از ۳ میلیارد تومان که مشمول ۲.۸۵ همت مالیات بوده اند، صرفاً مبلغ ۲۱۸ میلیارد تومان در زمان تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو وصول و به حساب خزانه واریز شده است.

بیشتر بخوانید:

موجران چگونه تخفیف مالیاتی می‌گیرند؟

سایر افراد مشمول که پیامک پرداخت مالیات را دریافت نموده‌اند، نسبت به پرداخت مالیات موردنظر تا پایان بهمن‌ماه سال یادشده اقدامی انجام نداده‌اند که موضوع وصول مالیات مزبور از طریق عملیات اجرایی، توسط ادارات امور مالیاتی در دست پیگیری است.

همچنین در سال ۱۴۰۲ جمعاً بالغ بر ۱.۷ همت از محل مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت وصول و به خزانه واریز شده است.

وصول ۱۰ درصدی مالیات مرتبط با خودروهای لوکس نشان میدهد بیش از ۱۰۰ هزار مودی مالک خودرو لوکس اعتنایی به پیامک پرداخت مالیات نداشته اند. همانطور که اشاره شد بیش از ۱۶۶ هزار دستگاه خودرو مشمول مالیات مذکور شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =