پیش بینی ۲ همت درآمدزایی سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیش بینی می‌کنیم برای سال آینده سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ۱۷۰۰ میلیارد(نزدیک به ۲ همت) درآمدزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، قباد بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ در دهمین گردهمایی فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که در سالن همایش‌های غدیر واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد سال ۹۸ برای اولین بار در دانشگاه شکل گرفت که آن زمان مراکز رشد وجود داشتند اما آن چرخه ای که باید، اتفاق نمی افتاد. در این سال باید زیست بوم فناوری و نوآوری ایجاد میشد و بحث راه اندازی سراهای نواوری و تجاری سازی را دکتر طهرانچی مطرح کردند.

وی ادامه داد: در آن سال تنها ۱۰۰ شرکت داشتیم اما امروز تعداد شرکت‌های ما به ۲۰۴۳ مورد رسیده ضمن این که ۷۲ سرای نوآوری ما در گذشته ۶ میلیارد درآمدزایی داشتند؛ اما این میزان در سال ۱۴۰۱ نزدیک ۱۷۲ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۲_۱۴۰۳،به ۶۴۳ میلیارد رسید و برای سال آینده هم ۱۷۰۰میلیارد(نزدیک به 2 همت) درآمد برای حوزه فناوری پیش بینی شده از طریق استان‌ها که درصد هر کدام متفاوت است.

بهزادی پور خاطرنشان کرد: در نهایت زیست بوم فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد شکل گرفت و صندوق پژوهش دانشگاه به صورت جدی ورود کرد و سرمایه خود را از بیست میلیارد به ۸۰۰میلیارد افزایش داد و در پروژه های بزرگ مشارکت کرد به طور مثال در پروژه ماهیان خاویاری مازندران ۱۷۰میلیارد سرمایه گذاری کرد و به عنوان پشتوانه حضور داشت تا طرح به ثمر برسد.

وی تصریح کرد: دو سال پیش استان تهران ضعیف ترین حوزه فناوری بود. در حالی که امروز تنها برای یک سال پیشنهاد سه سرای نوآوری تنها در واحد تهران مرکزی مطرح شده است. مقرر شده امسال حداقل ۶ درصد درآمد شهریه در حوزه غیرشهریه و فناوری باشد که استان اصفهان 1200 میلیارد درآمد شهریه و ۹۰۰میلیارد درآمد غیرشهریه دارد و این استان الگوی موفقی بین استان‌ها است. جالب است بدانید۴۷۰میلیارد سود خالص سال گذشته شرکت نگین بذر است.

بهزادی پور افزود: ما به دنبال سطح بندی مراکز رشد و ارتباط با صنعت و...هستیم تا در نهایت آیین نامه بهره وری بنویسیم که مزایای مالی هم خواهد داشت. سال ۹۸ اعتقادی به این حوزه وجود نداشت اما اعداد و ارقام امروز نشان می‌دهد که حوزه فناوری میتواند دانشگاه را نجات دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =