چشم انداز و نقشه‌راه ویژه مرکز سلول‌های بنیادی یزد تدوین شود

کارهای مقطعی اثرات ماندگاری به همراه ندارد، دانشگاه باید فعالیت‌های خود را بر محور پژوهش و تحقیق استوار سازد و در گام اول باید بر شناسایی وضعیت موجود و ایجاد راهکار برای رسیدن به وضعیت مطلوب متمرکز شد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، محمدصالح جوکار در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاهی، پژوهشگران و اعضای مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یزد بر تدوین چشم انداز و نقشه راه ویژه مرکز سلول‌های بنیادی یزد تاکید و اولویت‌بندی برای تسهیل در پیگیری تقویت زیرساخت و تجهیزات را خواستار شد.

نماینده مردم شریف یزد،اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط رئیس، محققین و پژوهشگران این مرکز بیان کرد: برای سرعت‌بخشی به فعالیت مرکز سلول‌های بنیادی یزد ضروریست چشم انداز و نقشه‌راهی از طرح‌های پژوهشی و توانمندی‌های موجود و نیازمندهای پیش رو برای ارتقا و ایجاد ظرفیت‌های جدید در دستور کار قرار گیرد.

جوکار افزود: کارهای مقطعی اثرات ماندگاری به همراه ندارد، دانشگاه باید فعالیت‌های خود را بر محور پژوهش و تحقیق استوار سازد و در گام اول باید بر شناسایی وضعیت موجود و ایجاد راهکار برای رسیدن به وضعیت مطلوب متمرکز شد تا با تقویت زیرساخت‌ها بتوانیم با تحقیق کاربردی ،رشد و جهش این مرکز مهم را امکان‌پذیر سازیم و در آینده به ویژه برای سرعت‌بخشی به درمان نیز برون داد آن را شاهد باشیم.

جوکار در تماس تلفنی با معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی یزد تثبیت جایگاه این مجموعه درجدول 19 یا 20 قانون بودجه را خواستار شد تا در مرحله بعد برای تکمیل این مرکز اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ پیگیری شود چراکه ضرورت دارد شرایط قرار گرفتن پروژه های زیرساختی از جمله ساخت اتاق تمیز این مجموعه در اعتبارات ملی زمینه‌سازی شود.

در این نشست اساتید دانشگاهی، پژوهشگران و فعالان مرتبط با مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یزد به بیان توانمندی‌ها، دیدگاه‌ها و محدودیت‌های پیش روی این مرکز پرداختند و مقرر شد با پیگیری نماینده مردم تکمیل و راه اندازی اتاق تمیز این مجموعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله قوانین مالیاتی و مسئولیت‌های اجتماعی در اولویت قرار گیرد.

لازم به ذکر است این مجموعه با استقرار شتاب‌دهنده‌ها، هسته‌های نوآور، آزمایشگاه‌های تخصصی و ارائه خدمات آموزشی زمینه را برای توسعه فناوری‌، تجاری‌سازی محصولات و خدمات این حوزه فراهم می‌آورد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1245151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =