افتتاح همزمان ۳۸ پروژه عمرانی در روستاهای آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در آذربایجان غربی در مراسمی که با حضور فرماندار ارومیه، جناب آقای ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، ۳۸ پروژه عمرانی شامل آسفالت معابر و اجرای طرح هادی در روستاهای آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید. این افتتاحیه همزمان با روز ملی روستا صورت گرفت.

این پروژه‌ها در مجموع در ۱۷ شهرستان استان اجرا شده‌اند که شهرستان خوی با ۱۰ پروژه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. همچنین، شهرستان‌های ارومیه با ۵ پروژه، سردشت، چایپاره و نقده هر کدام با ۳ پروژه و سایر شهرستان‌ها با ۱ یا ۲ پروژه در این طرح مشارکت داشته‌اند.

برای اجرای این پروژه‌های عمرانی، مبلغ قابل توجهی معادل ۵۴۸ میلیارد ریال هزینه شده است. این سرمایه‌گذاری نشان از اهمیت توسعه روستاها و بهبود زیرساخت‌های آن‌ها دارد.

تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۸ هزار خانوار با اجرای این پروژه‌ها، بیش از ۸ هزار و ۲۴۶ خانوار روستایی از مزایای بهبود زیرساخت‌ها و کیفیت زندگی بهره‌مند خواهند شد.

مراسم افتتاحیه این پروژه‌ها به صورت متمرکز در روستای حیدرلوی سیر ارومیه برگزار شد. انتخاب این روستا به عنوان نماد این رویداد، نشان از اهمیت توسعه همه جانبه روستاهای استان دارد.

افتتاح این پروژه‌های عمرانی گامی مهم در جهت توسعه روستاها، بهبود کیفیت زندگی روستاییان و کاهش مهاجرت از روستا به شهر محسوب می‌شود. همچنین، این اقدام نشان از عزم جدی مسئولان برای ایجاد توازن در توسعه مناطق شهری و روستایی است.

خبرنگار: سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1245169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =