لزوم تجهیز ماشین آلات کشاورزی به دستگاه هوشمند سوخت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: ماشین آلات کشاورزی استان باید به دستگاه هوشمند سوخت (GPS) مجهز شوند.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: با توجه به اینکه مشکل تأمین سوخت ادوات کشاورزی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، اجرای این طرح با هدف عادلانه سازی توزیع سوخت و به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد تراکتورها با استفاده از مدیریت مصرف سوخت و مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی انجام می شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سطح زیر کشت در برخی از مناطق کمتر یا بیشتر شده است، نصب این دستگاه روی تراکتورها با هدف پایش و نظارت بر میزان سوخت تخصیصی بخش کشاورزی انجام می‌شود.

عزیزی افزود: مبنای تخصیص سوخت میزان کارکرد واقعی و پیمایش تراکتور است و به هر میزانی که سوخت مصرف شود به کشاورز تخصیص داده می‌شود و از توزیع ناعادلانه سوخت جلوگیری خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد همچنین به تمهیدات لازم برای جلوگیری از عدم افزایش باک اتوبوس های بین شهری اشاره کرد و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باید نظارت جدی در زمینه نصب باک های اضافی بر روی اتوبوس های بین شهری اقدام نمایند و در این زمینه اتوبوس هایی که باک اضافی بر روی آنها نصب شده است، شناسایی و درصدد استاندار سازی باک ها اقدام نمایند تا شاهد قاچاق سوخت از این طریق نباشیم.

خبرنگار: اسراء علیپور

انتهای خبر/

کد خبر: 1245442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =