آغاز پذیرش دانشجو در پردیس های «شاندیز» و «گلبهار» دانشگاه آزاد خراسان رضوی/ ۲۲ رشته جدید راه اندازی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از راه اندازی ۴ پردیس در این استان خبر داد و گفت: دو پردیس شاندیز و گلبهار هم اکنون به مرحله جذب دانشجو رسیده اند.

محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها اظهار کرد: حدود ۲۲ رشته در مقاطع مختلف به واحدهای استان اضافه شده است. به‌ طور مثال «حقوق پزشکی» یکی از رشته‌هایی بود که در مقطع کارشناسی‌ارشد مورد استقبال دانشجویان و مقاطع تحصیلات تکمیلی در شهر مشهد قرار گرفت و رشته دامپروری در شهرستان کاشمر نیز یکی از رشته‌هایی است که با توجه به اجرای آمایش در استان جذب دانشجو بالایی دارد.

وی ادامه داد: رشته‌هایی در استان وجود دارد که چند سالی می‌شود دانشجو جذب نکرده اند و با جابه‌جایی این رشته‌ها به جذب دانشجو کمک کردیم. به‌عنوان مثال در واحد کاشمر رشته حسابداری نداشتیم؛ این رشته در واحد بردسکن فعال بود اما دانشجویان بسیار کمی داشت. جابه‌جایی رشته‌ها راهبردی بود که باعث شد دانشجویان در این دست از رشته‌ها جذب شوند.

مرادی خاطرنشان کرد: از نظر جذب دانشجو در رشته‌هایی که جابه‌جا شدند، امسال هشتصد دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ظرفیت استان اضافه شد.

وی با اشاره به راه اندازی ۴ پردیس در این استان تصریح کرد: دو پردیس هم‌اکنون به مرحله جذب دانشجو رسیده است. یکی از این پردیس‌ها «شاندیز» است که جمعیت دانشجویی آن با سه رشته امسال به ۲۰۰ دانشجو خواهد رسید.

مرادی اضافه کرد: خیرین منطقه یک زمین به دانشگاه اهدا کرده‌اند که قرار است در این زمین فضای آموزشی مناسب در شهر شاندیز برای دانشگاه آزاد احداث شود. پردیس گلبهار نیز ظرفیت چهار هزار دانشجو دارد که در رشته‌های مختلف به‌صورت محل تشکیل، دانشجو جذب می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی و واحد مشهد ادامه داد: دو پردیس دیگر نیز با همکاری منطقه آزاد دوغارون ایجاد کردیم. این پردیس در گمرک مرزی، دانشجو جذب می‌کند. پردیس دیگر نیز در خلیل‌آباد کاشمر است. مجوز تاسیس این پردیس‌ها را از هیات امنا دانشگاه اخذ کرده و در سال جاری دانشجو جذب خواهیم داشت.

جذب دانشجو در رشته «اینترنت اشیا»

وی با اشاره به اینکه مجموع جذب دانشجو به‌واسطه اجرای آمایش در استان و در دو سال گذشته نزدیک به هشت هزار و پانصد دانشجو است، خاطرنشان کرد: واحد گناباد که یک واحد تقریبا زیان‌ده ویژه بود؛ امسال تغییر وضعیت داده و از آنجایی که به سمت فناوری و پژوهشی حرکت کرده، شرایط خوبی را دارد. واحد قوچان نیز در یک کنسرسیومی شرکت کرد و امسال می‌توانیم در بحث اینترنت اشیا جذب دانشجو داشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه ۲۵ مرکز تحقیقاتی داریم که جزو مراکز سطح یک کشورهستند، تصریح کرد: یک مرکز تحقیقات مشترک هم با شرکت توزیع برق استان داریم که جزو مراکز بسیار خوب بوده و طرح هوشمندسازی شبکه برق را در دستور کار دارد. خوشبختانه در اغلب واحدهای استان بحث فناوری پررنگ شده اما در واحد نیشابور، قوچان و مشهد این مساله چشمگیرتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =