آلوده‌ترین جزیره دنیا کجاست؟

حتی بریتانیایی‌ها نمی‌دانند که کشور آن‌ها خانه آلوده و عفونی‌ترین جزیره دنیاست. سال ۲۰۱۶، بقایای اجساد بیش از ۲۰۰ انسان در آنجا کشف شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ در این جزیره که آن را جزیره «مرد مرده؛ Deadman» نامیده‌اند، تابوت و استخوان‌هایی با قدمت ۵۰۰ سال دیده می‌شود. در گذشته و بیشتر در قرن‌های ۱۸ و ۱۹‌ام، مقامات بریتانیایی، محکومان را به این جزیره و در زندان‌هایی که در کشتی‌ها درست شده بودند، تبعید و زندانی می‌کردند. در آن زمان به‌دلیل نبود بهداشت و وضعیت اسف‌بار نگهداری این زندانیان، بیماری‌های مختلف شیوع پیدا می‌کرده است و در نهایت جنازه زندانیانی که جان خود را از دست می‌دادند در تابوت‌های بدون علامت قرار می‌دادند و در جزیره دفن می‌کردند.

این جزیره، خلیجی دارد که به خلیج تابوت معروف است و بیشتر طول سال، به‌دلیل مد دریا، به زیر آب می‌رود. اما هنگام جزر دریا که این خلیج نمایان می‌شود، می‌توانید انواع و اقسام استخوان‌ها، از جمله دنده، پا و دست، که در میان گل‌ولای قرار گرفته‌اند ببینید. این منطقه پوشیده از استخوان‌های مردگان است. استخوان‌های زندانی‌های نگون‌بختی که در کشتی‌های آلوده و مرگبار آنقدر می‌ماندند تا جان می‌دادند.

اکنون جزیره مرد مرده، نام آلوده و عفونی‌ترین جزیره دنیا واقع در بریتانیا را به خود گرفته است.

آلوده‌ترین جزیره دنیا کجاست؟

آلوده‌ترین جزیره دنیا کجاست؟

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1245726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =