درخواست ۶ هزار داوطلب آزمون استخدامی آموزش و پرورش از وزیر

بیش از ۶ هزار نفر از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواستار افزایش تعداد پذیرفته‌شدگان در مرحله تکمیل ظرفیت شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، کمبود معلم به چالشی برای آموزش و پرورش تبدیل شده تا جایی که در سال‌های اخیر حتی آموزش و پرورش با بحران کلاس‌های خالی از معلم دست و پنجه نرم می‌کند. مسئولان از کمبود ۱۷۶ هزار معلم خبر می‌دهند و برای جبران این کمبود، آموزش و پرورش از راهکارهای مختلفی مانند افزایش تراکم کلاس‌ها، افزایش ساعت کار معلمان، بازگرداندن بازنشستگان و برگزاری آزمون استخدامی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید

موافقان و مخالفان افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان چه می‌گویند؟

البته با وجود افزایش ظرفیت آزمون استخدانی، تعداد کسانی که پذیرفته شدند، به اندازه‌ای نبود که کمبود رفع شود و آموزش و پرورش هم تصمیم دارد که تکمیل ظرفیتی برای این آزمون اعلام کند.

علی فرهادی سخنگوی آموزش و پرورش گفته که اولویت اصلی، جذب ۲۴ هزار معلم جدید از میان افرادی است که مرحله مصاحبه و گزینش را طی کرده‌اند اما در رقابت با سایر داوطلبان پذیرش نشدند.

وی ادامه داد: این روش یک مزیت دارد و آن اینکه دیگر نیازی به تشکیل مجدد کانون‌های ارزیابی و مصاحبه و بررسی علمی افراد نیست.

سخنگوی آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر با این روش باز هم ظرفیت خالی بماند بر اساس بالاترین نمره کتبی کسب شده در منطقه‌ای که افراد برای استخدام متقاضی هستند از آنها برای مصاحبه دعوت می‌شود و فراخوان به زودی و نهایتاً تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

فرهادی درباره گزینش مجدد افرادی که در مرحله گزینش رد شده‌اند نیز خاطرنشان کرد: افراد کد ۱۹ (رد شدگان آزمون استخدامی در گزینش) و کد ۵ (دانشجو معلمان رد شده در گزینش) فرصت اعتراض دارند و پس از آن پرونده مجدد بررسی می‌شود و در صورت تأیید می‌توانند به شغل معلمی وارد شوند.

با این حال جمعی از داوطلبان آزمون در کارزاری با بیش از ۶ هزار امضا تقاضا کرده‌اند که ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت افزایش پیدا کند.

در این کارزار خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است:

در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش، ظرفیت‌های اعلام شده از طریق سازمان امور استخدامی و سازمان سنجش هنوز تکمیل نشده است و داوطلبین با نمرات کتبی و نهایی بالای ۶۰۰ و حتی ۷۰۰، منتظر تکمیل ظرفیت عادلانه با ظرفیت بالا برای تمام شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها نه فقط تهران با نمرات نهایی بسیار پایین مانند ۳۷۶، هستند.

بنابراین با توجه به کمبود معلم در مدارس و درخواست اداره آموزش و پرورش از بازنشستگان که در کلاس‌ها حاضر شوند و بسیاری از مدارس هم بدون معلم هستند، لذا با توجه به بودجه اختصاص داده شده برای این ظرفیت از طریق سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی، ما امضاکنندگان این کارزار از شما درخواست داریم ظرفیت آزمون‌های استخدامی امسال را خالی نگذاشته و به آزمون‌های بعدی موکول نفرمایید تا جوانان با انگیزه و امیدوار این سرزمین و آینده‌سازان کشور پهناور ایران عزیز، از این موهبت عظیم برخوردار شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1245754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =