سفر ۱۴ هزار زائر ایرانی به حج عمره

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت اعلام کرد که تاکنون بیش از ۹۳ هزار نفر برای تشرف به عمره مفرده نام‌نویسی کرده‌اند و حدود ۱۴ هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مهران فرشید درباره روند ثبت‌نام زائران عمره مفرده اظهار کرد: تاکنون ۹۳ هزار و ۹۰۱ نفر برای تشرف به عمره مفرده نام‌نویسی کرده‌اند. از این تعداد، ۴۲ هزار و ۸۹۲ نفر نسبت به رزرو کاروان و ۴۱ هزار و ۶۲۵ نفر نیز نسبت به پرداخت هزینه اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کدام افراد می‌توانند بدون فیش عازم حج عمره شوند؟

وی ادامه داد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۰۳ نفر به سرزمین وحی اعزام شده‌اند و برای ۱۹ هزار و ۷۱۷ نفر ویزا اخذ شده است.

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بالاترین تعداد رزروها برای سفر عمره مربوط به استان تهران است، با ۵ هزار و ۷۱۴ نفر ثبت‌نام‌کننده، و استان‌های خراسان رضوی و مازندران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۸۷.۵ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان اهل تشیع و ۱۲.۵ درصد اهل تسنن هستند، افزود: ۵۸.۷ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان شامل ۲۴ هزار و ۲۱۸ نفر زن و ۴۱.۹۳ درصد شامل ۱۷ هزار و ۴۸۵ نفر نیز مرد هستند.

فرشید با بیان اینکه ۷ هزار ظرفیت جدید نیز برای ثبت‌نام زائران باز شده است، گفت: تاکنون ۱۴۲ زائر زیر ۲ سال به عمره مفرده مشرف شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =