حسابرسی مالی مستقل از دانشگاه آزاد اسلامی در جریان است/ راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت مالی

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای شفافیت و انضباط بخشی مالی علاوه بر اقدام به سامانه‌سپاری، راه‌اندازی سامانه، صورت‌های مالی دانشگاه نیز هر سه ماه یکبار در سامانه سمای وزارت اقتصاد بروزرسانی می‌شود.

داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه گاهی برخی با ناآگاهی، ابهاماتی را در اذهان عمومی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تمام صورت‌های مالی خود را در سال‌های اخیر در سامانه سمای وزارت اقتصاد و دارایی بارگذاری کرده است. همچنین این صورت‌های مالی توسط موسسه حسابرسی مستقل مفیدراهبر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه آزاد با یک پنجم هزینه دانشگاه‌های دولتی دانشجو را مدیریت می‌کند

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های انضباط بخشی مالی در دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: در گذشته واحدهای دانشگاهی بصورت منفک از هم اداره می‌شدند و هیچ داشبورد مدیریتی برای اطلاعات مالی وجود نداشت. اما امروز تمام اطلاعات مالی غیرمالی دانشگاه از طریق داشبورد مدیریت توسط سازمان مرکزی دانشگاه و موسسه حسابرسی مستقل قابل رؤیت است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون همه فرآیندهای آموزشی در آموزشیار، فعالیت‌های پژوهشی در پژوهشیار، تمامی قراردادهای منعقده در دانشگاه که منجر به پرداخت و یا دریافت وجهی می‌شود در سامانه امور جامع قراردادها، اسناد حسابداری از سراسر کشور در حسابیار، آمار املاک دانشگاه در سامانه املاک، اموال در سامانه اموال و اموال انبارها در سامانه انبار دانشگاه آزاد اسلامی ثبت و قابل رؤیت است.

به گفته جاوید، دانشگاه آزاد اسلامی در راستای شفافیت و انضباط بخشی مالی علاوه بر اقدام به سامانه‌سپاری، راه‌اندازی سامانه، صورت‌های مالی خود را هر سه ماه یکبار در سامانه سمای وزارت اقتصاد بروزرسانی می‌کند.

وی با اشاره به تلاش‌ برای بهبود وضعیت حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر، گفت: میانگین پرداخت به اساتید و کارکنان دانشگاه در سه سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. تلاش شده تا حقوق پایه برای تمامی کارکنان در سه سال اخیر رشد منطقی و خوبی پیدا کند. از طرفی دیگر حقوق و مزایای مدیران تمامی رده‌های دانشگاه در سال‌های اخیر در مقایسه با حق مسئولیت‌ها به اعداد بسیار معقولی رسیده است.

جاوید با بیان اینکه بعضا به اشتباه مطرح می‌شود که ماهیت حقوقی دانشگاه آزاد مانع از حسابرسی مستقل به آن می‌شود، تشریح کرد: با تاکید هیأت امنا و ریاست دانشگاه فارغ از هرگونه الزام قانونی، بر انجام حسابرسی‌های مستقل تاکید و توجه داشته‌اند. همچنین با پیگیری ریاست دانشگاه و تصویب هیأت امنای مرکزی دانشگاه، حسابرسی دانشگاه دائما و به‌روز انجام می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نحوه هزینه‌کرد شهریه دانشجویی عنوان کرد: بخش‌ عمده‌ای از شهریه دانشجویی دریافتی دانشگاه، حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد، صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرانه دانشجویان غیر علوم پزشکی و علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال‌های اول، دوم و تابستان در تمامی مقاطع تحصیلی، در سال تحصیلی گذشته به طور میانگین حدود ۱۵ میلیون تومان و در سال تحصیلی جاری کم‌تر از ۲۰ میلیون تومان است. این مقدار وقتی قابل توجه است که با بودجه سایر مراکز آموزش عالی مقایسه شود.

جاوید با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه محدودیتی برای انتقال اعضای هیأت علمی و کارکنان خود به دستگاه‌های دولتی و اجرایی ندارد، گفت: بعضی محدودیت‌های موجود از سوی دستگاه‌ها است؛ نه از طرف دانشگاه. کما اینکه در سال‌ها گذشته این انتقال جریان داشته و هم‌اکنون تعداد زیادی از مدیران کشور از جامعه فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =