دستگیری مرد هزار چهره در تبریز + جزئیات

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: فردی که خود را به عنوان مسئول در چندین اداره و در نقش ها و پست های مختلف معرفی و اقدام به سوءاستفاده از جایگاه افراد می کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ اکبر محمدجعفری روز سه شنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: براساس اخبار رسیده و پایش فضای مجازی توسط افسران سایبری پلیس فتا، این فرد با معرفی خود به عنوان مسئول برخی نهادها و ارگان های مختلف اقدام به سوءاستفاده از افراد می کرد.

بیشتر بخوانید:

قاتل فراری در کرمان دستگیر شد

این مقام انتظامی اضافه کرد: برای رسیدگی به موضوع مذکور و جلوگیری از مورد بزه قرار گرفتن همشهریان از حیله و فریب این متهم که در نقش های مختلف اهداف خود را پیش می برد، تیمی خبره از کارشناسان این پلیس، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با توجه به مستندات موجود در فضای مجازی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد متهم صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی است که از این طریق با معرفی خود به مشتریان به عنوان یک مسئول رده بالا در برخی نهادها و ارگان ها، در شبکه های اجتماعی با افراد ارتباط گرفته و به دنبال آن اهداف پلید خود را پیگیری می کرد که با اشراف اطلاعاتی افسران سایبری مورد شناسایی قرار گرفت.

محمد جعفری ‌در ادامه از دستگیری این متهم خبر داد و گفت: با هماهنگی مرجع قضائی متهم دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به مقر پلیس فتا دلالت داده شد و در خصوص اقدامات مجرمانه وی تحقیقات لازم صورت گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه، متهم ابتدا منکر هرگونه بزه‌ ارتکابی می‌شد اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات، اعتراف کرد که در فروشگاه خود با افراد آشنا شده و سپس در شبکه های اجتماعی با معرفی خود به عنوان مسئولین نهادها و ارگان ها در پست های مختلف و پس از جلب اعتماد قربانیان از آنان سوءاستفاده می کرد.

وی به متخلفان فضای مجازی هشدار داد و گفت: افرادی که بخواهند با ترفندهای مختلف اقدام به سوءاستفاده یا کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی کنند عاقبتی مشابه در انتظار آنهاست و پلیس فتا با آنها در چارچوب قانون برخوردی قاطع خواهد داشت.



کد خبر: 1246104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =