تجمع معلولان مقابل نهاد ریاست جمهوری

جمعی از افراد دارای معلولیت در اعتراض به اجرا نشدن ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، صبح امروز جمعی از افراد دارای معلولیت مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند. معلولان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر لزوم اجرای قانون حمایت از معلولان تاکید داشت. افراد دارای معلولیت از شهرهای تبریز، میانه، سنندج، بروجرد و غیره خود را به تهران رسانده بودند تا مطالباتشان را به گوش رئیس جمهوری برسانند.

بیشتر بخوانید

باور عجیب آموزش و پرورش؛ نابینا استخدام کنیم، روحیه دانش‌آموز تضعیف می‌شود

بهروز مروتی فعال حوزه معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص دلایل این تجمع و مطالبات معلولان گفت: مهمترین دلیل ما برای این تجمع درخواست اختصاص بودجه مناسب برای اجرای قانون حمایت از معلولان در لایحه بودجه جدید است.

وی افزود: یکی از دلایلی که برای اجرا نشدن ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان از سوی نهادهای ذی‌ربط مطرح می‌شود، کمبود بودجه است و به همین واسطه ما مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردیم تا در لایحه بودجه جدید، این موضوع را لحاظ کنند.

فعال حوزه معلولان توضیح داد: امروز معاون ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به جمع ما آمد و قرار شد تا هفته آینده مطالبات ما را پیگیری کرده و نتیجه این پیگیری را به ما اعلام کنند. ما اول مهر هم نامه‌ای با مضمون درخواست پیش‌بینی بودجه برای اجرای قانون حمایت از معلولان را به نهاد ریاست جمهوری ارسال کردیم و این تجمع در واقع برای پیگیری آن نامه است.

وی ادامه داد: سال گذشته ردیف بودجه‌ای برای اجرای قانون حمایت از معلولان اختصاص پیدا کرد اما مبلغ کمی بود و تاثیر چندانی در اجرای قانون نداشت. برای مثال برای اجرای ماده ۲۷ قانون، بودجه‌ای در حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز بود اما تنها ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، براساس ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، دولت مکلف است که کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند. معلولان یک مهر هم در اعتراض به اجرا نشدن این ماده قانونی، تجمعی برگزار کرده بودند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1246185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =