خواص آناناس در طب سنتی

آناناس میوه استوایی با طبح گرم و تر است که به علت فواید بی‌شمار در طب سنتی مورد توجه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آناناس که با نام کاجدیس هم شناخته می شود نوعی میوه گرمسیری است.

آناناس بیشتر در صنایع غذایی و مخصوصا تولید کنسرو ( کمپوت آناناس ) استفاده می شود ، البته در آشپزی هم از آن برای تهیه غذاهایی مثل حلوای آناناس استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان مصرف میوه‌ها برای کمک به سلامتی

آناناس میوه استوایی است که ریشه آن جنوب برزیل و پاراگوئه است. به صورت بوته ای است و درخت ندارد. در ایران هم این میوه از سال ۹۵ کشتش شروع شد و امروزه در چابهار به صورت طبیعی کشت می شود.

خواص آناناس در طب سنتی

آناناس دارای طبعی گرم و تر است و مصلح آن آب انار و آب لیمو و عسل است. برای از بین بردن کرم و انگل استفاده از عصاره برگ های آناناس مفید است. برای درمان بیماری سوزاک مفید است.

دم کرده ریشه آناناس با پاپایا دفع کننده سنگ کلیه است و ناراحتی های گلو را درمان می کند. عصاره برگ های آناناس برای درمان بیماری های آمیزش مفید است و درمان کمر درد است. در کشورهایی نظیر هند و چین برای تصفیه خون و خاصیت خون سازی از آناناس رسیده استفاده می کنند.

برگ های جوان آناناس تب را می کاهد و خالی کننده سینوس ها از بلغم است. برای التیام زخم ها می توانید روی خواص آناناس حساب کنید. درمان کننده برونشیت و بیماری های ریه است و عملکرد روده را بهتر می کند و برای هضم غذا خوب است. آناناس به دلیل اینکه دارای بتاکاروتن است برای سلامتی چشم و دید بهتر مفید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =