دردانه همچنان متوقف و بلاتکلیف / برای تامین بودجه با ستاد ملی جمعیت رایزنی می‌کنیم

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری با بیان اینکه دردانه به علت نبود بودجه همچنان متوقف است، گفت: برای تامین بودجه با ستاد ملی جمعیت و سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستیم.

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وضعیت طرح ملی ایران جوان با هدف تکریم زوج‌های دانشجوی دارای فرزند با عنوان «دردانه» اظهار کرد: اجرای این طرح در دانشگاه‌ها همچنان متوقف است.

بیشتر بخوانید:

سامانه‌ جامع سند «ازدواج دانشگاهیان» طراحی می‌شود

وی ادامه داد: اجرا و ادامه این طرح‌ها نیازمند هماهنگی بیشتر بین وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف است ولی متاسفانه این همکاری به درستی شکل نمی‌گیرد.

حجت الاسلام فاطمی پور تصریح کرد: طرح «دردانه» یک طرح بین نهاد رهبری و دستگاه‌های دیگر بود. قرار بود بودجه این طرح را ستادها یا دستگاه‌های دیگر تامین کنند و نهاد نمایندگی رهبری آن را اجرایی کند. بنابراین به علت نبود بودجه این طرح از سال گذشته ا کنون اجرا نشده است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: به نظر من به جای اینکه علت توقف طرح دردانه را از نهاد رهبری جویا شوید، بهتر است از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد 15 خرداد پیگیری کنید. من سوال می‌کنم؛ چرا 19 هزار نفر ثبت نام کردند ولی به 5 هزار نفر خدمات دادند. آیا نمی‌توان به سایر متقاضیان نیز تسهیلات اعطا شود؟

وی بیان کرد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای تامین بودجه و اجرای دوباره طرح دردانه پیگیری بسیاری انجام داده است. اگر سازمان برنامه و بودجه یا هر سازمان دیگر حاضر شود، بودجه طرح دردانه را تامین کند، این برنامه می‌تواند تداوم داشته باشد. البته نهاد رهبری از ستاد ملی جمعیت نیز در حال پیگیری است.

حجت الاسلام رستمی پور مطرح کرد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای حمایت از زوج‌های دانشجویی که فرزند دارند یا به تازگی فرزند دار می‌شوند با بنیاد ۱۵ خرداد یا همان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همکاری داشت. خروجی این همکاری نیز تصویب طرح «دُردانه» بود. ولی متاسفانه اجرای این طرح و حمایت از مادران دانشجو تداوم نداشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =