فناوران اصفهانی مصرف آب گلخانه‌ها را ۵ برابر کاهش دادند

مدیرعامل شرکت هادی نخل بی همتا گفت: محصول سوپر جاذب یک ترکیب آلی بوده که ظرفیت نگهداری آب در آن بسیار زیاد است و می‌تواند مقدار آب آبیاری را کاهش دهد و سبب صرفه جویی آب و در نتیجه کنترل بحران کم آبی گردد.

احمد محمدی مدیر عامل شرکت هادی نخل بی همتا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره دستاوردهای این شرکت اظهار کرد: با مطالعات گسترده طی ۱۵ سال در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، موفق به تولید بسترهای کشت مطلوب برای گیاهان مختلف و انواع محصولات کشاورزی با نام تجاری اکوپیت گردیده است. این شرکت مفتخر به کسب گواهی ثبت اختراع در سال ۱۳۹۱ است و در حدود ۴۰ مقاله متفاوت در مجلات و کنفرانس های ملی و بین المللی مختلف در مورد نتایج مطلوب این بسترهای کشت ارائه داده است.

محمدی گفت: گستردگی باغات در کشور و لزوم حفظ و پایداری آن ها جهت تولید و توانمند سازی اقتصاد کشاورزی یک ضرورت می باشد. همچنین حفظ و پایداری فضاهای سبز شهری و صنایع کشور جهت کاهش آلودگی های محیط زیست و تامین بهداشت روانی مردم اجتناب ناپذیر می باشد. یکی محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شود، به نام اصلاح کننده خاک گلخانه اکوپیت است. نمونه مشابه خارجی ندارد و تقریبا منحصر به فرد است.

محصولات دیگر اکوپیت

فناوران اصفهانی مصرف آب گلخانه‌ها را ۵ برابر کاهش دادند

مدیر عامل شرکت هادی نخل بی همتا تصریح کرد: محصولی دیگر این شرکت به عنوان سوپر جاذب آب برای درختان است. نمونه مشابه خارجی ندارد. محصول سوپر جاذب یک ترکیب آلی بوده که ظرفیت نگهداری آب در آن بسیار زیاد است و می‌تواند مقدار آب آبیاری را کاهش دهد و سبب صرفه جویی آب و در نتیجه کنترل بحران کم آبی گردد. بحران کمبود آب و محدودیت در مصرف آب و در نتیجه محدودیت‌های خاک همواره سبب گردیده تا کارشناسان با افزودن مواد بهساز بتوانند محیط ریشه گیاه را به نحوی مدیریت نمایند که علاوه بر تامین نیاز تغذیه ای گیاه، نگهداری آب در محیط ریشه و تهویه ریشه نیز تامین گردد. این محصول در دنیا با ترکیبات پلیمری تولید می‌شود. مشخصات این محصول شامل، عمده ترکیبات به صورت آلی، دارای قدرت جذب آب حدود ۵ برابر خاک، شوری بسیار پایین غنی از عناصر ماکرو و میکرو، متخلخل و پوک کننده خاک، عاری از هرگونه تخم علف هرز و حشرات، فاقد هر گونه آفت و بیماری، pH نسبتا اسیدی، بهبود ساختمان خاک،عاری از هرگونه سموم و کودهای شیمیایی است.

وی افزود: محصولات دیگری که برای تولید گل و گیاه کاربرد دارد نمونه‌های مشابه خارجی دارد. مشابه آن کوکوپیت است که وارداتی است. اما محصول ما مبنای آن نخل است و اولین بار در دنیا تولید شده است.

محمدی با توجه به اینکه میزان درآمد این شرکت چقدر است، گفت: شرکت تناژی که در سال ۱۴۰۲ تولید کرد، در حدود ۱۰۰۰ تن بود. برنامه امسال روی ۱۸۰۰ تن است که تاکنون بر طبق برنامه پیش رفته‌ایم. حمایت دانشگاه آزاد از این شرکت به این صورت بوده است که سوله‌ای را برای تولید این محصولات، تحت عنوان مرکز رشد در اختیار ما قرار داده و شرکت با تجهیز این سوله به تولید محصولات می‌پردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =