نرخ جدید گوشت قرمز در بازار اعلام شد

به گفته رییس شورای تامین دام کشور از آنجا که واردات گوشت با هدف تنظیم بازار و تامین تقاضای دهک‌های پایین صورت می‌گیرد افزایش قیمت آن از ۵ درصد بیشتر نخواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، منصور پوریان، رییس شورای تامین دام کشور آخرین وضعیت عرضه انواع گوشت قرمز را در بازار تشریح کرد و گفت: شایعات در مورد افزایش قیمت گوشت در پاییز و همزمان با افزایش تقاضا برای این کالا همواره وجود داشته اما تصریح می‌کنم که شمار دام‌های موجود در دامداری‌های سراسر کشور کافی و مقبول است و از ظرفیت خوبی در تامین انواع سبک و سنگین دام قرار داریم. چنانچه وزیر جهاد کشاورزی هم تاکید کرده‌اند خللی در واردات گوشت به وجود نیامده و آنچه درباره کاهش واردات و افزایش قیمت شایع شده به هیچ وجه صحت ندارد زیرا در مبادی وارداتی و در نرخ ارزی که به واردات گوشت اختصاص می‌یابد تغییر قیمتی رخ نداده تا منجر به گران‌تر شدن گوشت وارداتی در بازارهای کشور شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت گوشت قرار است گران شود؟

وی افزود: بیشتر واردات گوشت به ایران از مسیرهای زمینی و توسط کامیون صورت می‌گیرد و حجم کمی هم از مسیرهای هوایی انجام می‌شود، در هفته گذشته به دلیل مشکلات حمل و نقلی در واردات قدری با چالش روبه‌رو شدیم اما این چالش التهابی در بازار ایجاد نکرد.

پوریان اظهار کرد: دوستان ما که در واردات فعال هستند، خواستار افزایش منطقی قیمت‌ها بودند تا بخشی از هزینه‌های آنها جبران شود اما از آنجا که واردات گوشت با هدف تنظیم بازار و تامین تقاضای دهک‌های پایین صورت می‌گیرد با درخواست آنها برای افزایش قیمت موافقت نشد و اگر هم قرار باشد گوشت وارداتی تغییر قیمت داشته باشد، این افزایش بسیار جزئی و نامحسوس خواهد بود و از ۵ درصد تجاوز نخواهد کرد.

رییس شورای تامین دام کشور خاطرنشان کرد: بازار گوشت کشور اشباع است، ضمن اینکه در آستانه پیک زایش پاییزی قرار داریم و زایش‌ها در جنوب و جنوب غرب کشور در حال انجام است و اکنون ۴۵۰هزار تا ۵۰۰هزار گوساله آماده کشتار در دامداری‌های سراسر کشور موجود است.

وی در ادامه از ورود روزانه ۲۵۰ تن تا ۳۰۰ تن گوشت گرم به کشور خبر داد و اضافه کرد: بیشترین حجم واردات به گوشت‌های منجمد و حجم کمی هم به گوشت‌های گرم اختصاص دارد؛ گوشت گرم با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شود و به واردات گوشت منجمد ارز نیمایی اختصاص داده می‌شود.

پوریان در تشریح قیمت مصوب انواع گوشت و قیمت دام زنده در کشور گفت: قیمت مصوب برای گوشت منجمد گوساله همچنان ۲۸۵هزار تومان و گوسفندی ۲۳۸هزار تومان است و گوشت گرم گوسفندی وارداتی هم با قیمت ۲۹۰هزار تومان عرضه می‌شود. میانگین قیمت دام زنده سبک در کشور ۲۵۰هزار تومان تا ۲۶۰هزار تومان در هر کیلو است و میانگین قیمت دام زنده سنگین ۱۷۵هزار تا ۱۸۵ هزار تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =