به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ سید جلیل حسینی معاون آموزشی جدید وزارت بهداشت در آیین تکریم و معارفه معاونان آموزشی وزارت بهداشت که صبح امروز (سهشنبه، ۱۵ آبان ۱۴۰۳) با حضور محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: سلامت مهمترین مولفه پیشرفت جامعه است. تربیت نیروی انسانی عالم و ماهر بیشترین نقش را در پیشرفت جامعه دارد و از طرف دیگر مهاجرت نخبگان ضربه شدیدی به بنیان پیشرفت و توسعه وارد خواهد کرد.
وی ادامه داد: واژه آموزش مستقیما به علم، آگاهی و دانایی مربوط میشود که مبنای کمال و فصیلت آدمی در دین مبین اسلام، آموزش زیربنای پیشرفت و توسعه پایدار است. پیوند آموزش با پزشکی مسوولیت ما را سنگین تر میکند.
حسینی خاطرنشان کرد: هر نوع قصور در آموزش پزشکی به از دست رفتن حیات شهروندان و اتلاف سرمایه ملی و و پتانسیل سرمایه مولد جامعه می انجامد لذا همه دست اندرکاران عزم خود را جزم کنند تا پتانسیل های ارتقا آموزش پزشکی را به فعلیت برسانیم.
وی تصریح کرد: یکی از اولویت های ما در معاونت آموزشی وزارت بهداشت تحقق عبارت «شنیدن صدای بی صدایان و توجه به عدل و عدالت» است. دانشگاه متعلق به استاد و دانشجوست و سایرین در خدمت اینها هستند. عدل و عدالت فقط برای قشر ضعیف جامعه نیست و صدای بی صدایان باید شنیده شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به برنامه هفتم پیشرفت و تأکید بر نظام پزشکی خانواده ما در معاونت آموزشی نیازمند همراهی با این هدف هستیم. یادگیری مبتنی بر تیم و توسعه مهارت مشترک را تقویت کرده چراکه حمایت از این نوع آموزش به معنی سرمایه گذاری در سیستم آموزش کارآمد آینده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از هوش مصنوعی در آموزش پزشکی نقش بی بدیلی در تبدیل دانشگاه های ما به نسل چهارم و پنجم ایفا می کند و ترکیب هوش مصنوعی با آموزش حرفه ای دانشمندان را آماده استفاده از فناوری نوین و از تحلیل داده برای نتایج درمانی بهره بگیرند.
حسینی افزود: سردر دانشکده پزشکی پاریس تصویری از ابن سینا حک شده که نشان دهنده وامداری غرب از علم ماست و باید این جایگاه را پس بگیریم. متأسفانه در حفظ سطح علمی برخی دانشگاه ها با چالش جدی روبه رو هستیم تا جایی که تمایل اعضای هیئت علمی جوان برای کار کاهش یافته است. دغدغه من ارتقای توان علمی دانشگاه ها و توانمندسازی اعضای هیئت علمی و کارکنان حوزه سلامت با استفاده از خرد جمعی خواهد بود.
انتهای پیام/
نظر شما