هومن برق‌نورد: اعتقادی به نشست‌های خبری ندارم

بازیگر فیلم شاه نقش‌ها گفت: اعتقادی به نشست خبری ندارم و به دلیل احترام نشستم.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری فیلم شاه‌نقش با حضور عوامل آغاز شد.

شاهد احمدلو کارگردان این اثر در ابتدای این نشست گفت: شخصیت اصلی فیلم، از جمله ناصر عشقی یک هنرور و یک کتک خور سینماست که عشق بهروز وثوقی دارد. ما قرار بود یک فیلمی بسازیم که ادای دینی به تمام فیلم‌هایی باشد که ما را عاشق سینما کرده است.

بهرنگ علوی بازیگر این فیلم درباره شباهت این کاراکتر با بهروز وثوقی، تصریح کرد: اولین تصاویری که از این فیلم بیرون آمد، همه به شباهت این نقش با بهروز وثوقی پرداختند. تمام هنرورها دوست دارند که خودشان را شبیه قهرمانان خودشان بدانند. هنرورها جهان عجیبی دارند. هنرورهای عزیز که در حقشان اجحاف می‌شود اما عاشقانه در سینما حضور دارند.

وی افزود: من انگشت کوچیک بهروز وثوقی هم نمی‌شوم. ایشان در یک جایگاه دست نیافتنی هستند.

علی قائم مقامی تهیه کننده این اثر بیان کرد: من هم مثل سایر تهیه کننده‌ها فیلم‌هایم را به جشنواره عرضه می‌کنم، شانسم خوب بوده است که ۳ سال متوالی در این جشنواره حضور دارم. این فیلم کاملا خصوصی است، هیچ نهاد دولتی پولی بابت این فیلم پرداخت نکرده است.

هومن برق نورد بازیگر این فیلم تصریح کرد: این فیلم به نظر من یک کلاژ از تمام فیلم‌های قدیمی‌است. من هیچ وقت دوست نداشتم در نشست خبری و مصاحبه شرکت کنم، این دیگر اضافه کاری است. شما باید با خیال راحت ما را نقد کنید. من اعتقادی به این جلسه ندارم و بابت احترام نشستم.

نسیم ادبی یکی دیگر از بازیگران این فیلم گفت: این فیلم تجربه سوم من با آقای قائم مقامی بود و فیلمنامه و حرفی که داشت را بسیار دوست داشتم. نقش خیلی خاص و عجیبی برای من بود. اگر قرار بود این فیلم قبل از انقلاب ساخته شود و من این نقش را بازی کنم، دوست داشتم بهروز وثوقی نقش مقابل من باشد. نقش خود من را هم فرزانه تاییدی بازی کند.

مینا وحید بیان کرد: در ابتدای کار، نقش برای من خیلی جذاب نبود، چیزی که نظر من را جلب کرد فیلمنامه کار بود. اما با شروع روند تولید، کم‌کم از نقش هم خوشم آمد.

مهدی حسینی‌وند، تدوینگر بیان کرد: بازی بازیگران در این اثر سینمایی خیلی خوب بود و این موضوع به تدوین کار کمک می‌کرد. سعی من این بود که اغراق‌هایی که در موضوع فیلمبرداری و بازی‌ها دیده می‌شد را حفظ کنم.

امیرعباس دهقانی، طراح صحنه و لباس این اثر سینمایی گفت: نگاه ما برای طراحی لباس و صحنه در «شاه‌نقش» به فیلم‌های قدیمی بود.

شاهد احمدلو ادامه داد: به دلیل سایه‌ای که در روح این فیلم بود، ما باید در همه اجزا، ناگزیر از این دایره نمی‌توانستیم خارج شویم. «شاه‌نقش» موضوع فساد در سینما را پیش می‌کشید که در اینجا سینما نماد و ابزاری برای نمایش فساد اجتماعی بود که به صورت تمثیل در این اثر سینمایی به چشم می‌خورد. از کودکی، تلخ‌کامی زندگی هنروران برای من حساسیت‌برانگیز بوده است. برای همین وظیفه خود دیدم که به اندازه خودم از این افراد حمایت کنم. بنابراین تا جایی که امکان داشته باشد دوست دارم از هنروران در فیلم استفاده کرده و اجازه ندهم غبار فراموشی چهره آن‌ها را بپوشاند.

هومان فاضل، فیلمنامه‌نویس گفت: من و شاهد احمدلو مدت‌ها روی این سوژه کار کردیم. فکر می‌کنم در بهترین زمان و شرایط ممکن این اثر ساخته شد. در وهله اول همکاری نزدیک من با کارگردان نکته‌ای حائز توجه بود. چنین تعاملی برای ساخت کیفیت مطلوب بسیار سازنده است. فیلم ما شاید درظاهر زندگی هنروران را ترسیم می‌کرد، اما داستان، قصه آدم‌های درحاشیه مانده بود. این که تا زمانی که آدم‌ها را در حاشیه نگه داشته و به متن نیاوریم، چه‌قدر می‌تواند سبب‌ساز خود ویرانگری باشد. من نه درباره هنروران سینما که برای هنروران سینما نوشتم!

مهدی جمشیدیان، صداگذار این اثر سینمایی بیان کرد: سینما خیلی بی رحم است اما امیدوارم در زمان اکران با ما مهربان باشد. دوست دارم از روبیک منصوری یاد کنم که در این فیلم بسیار از شیوه کار او بهره بردم.

کد خبر: 1258290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =