به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، رضا جاویدفر با اشاره به چالشهای موجود در مدیریت کلاسهای آموزشی بیان کرد: امروزه مدیریت کلاس درس، بهویژه در مدارس و دانشگاهها، یکی از مهمترین دغدغههای نظام آموزشی است. روشهای تدریس فعال میتوانند تأثیر قابلتوجهی در بهبود کیفیت یادگیری و نظم کلاس داشته باشند.
وی افزود: روشهایی مانند تدریس معکوس، یادگیری مشارکتی، حل مسئله و آموزش پروژه محور، دانشجویان را در فرآیند یادگیری درگیر کرده و محیطی پویا و منظم را ایجاد میکنند.
او با اشاره به اینکه معلمان و اساتید در این روش نقش تسهیلگر را بر عهده دارند و با بهرهگیری از ابزارهای متنوعی مانند فعالیتهای گروهی، بازیهای آموزشی و فناوریهای نوین، فرآیند یادگیری را جذابتر میکنند، تأکید کرد: روشهای تدریس فعال به معلمان این امکان را میدهد که با کاهش روشهای سنتی سخنرانی و تأکید بر تعامل، محیطی شاداب و متمرکز را در کلاس ایجاد کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: مدیریت زمان و تعیین قوانین شفاف در ابتدای کلاس، از دیگر عوامل کلیدی در موفقیت این روش است.
جاویدفر دررابطهبا دورههای آموزشی اساتید بیان داشت: مدارس و مؤسسات آموزشی باید با برگزاری کارگاههای آموزشی، معلمان و اساتید را به بهرهگیری از روشهای تدریس فعال ترغیب کنند.
این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اجرای گسترده روشهای تدریس فعال، آیندهای روشنتر را برای کلاسهای درس رقم خواهد زد و تأثیر بسزایی در ارتقای کیفیت سیستم آموزشی کشور خواهد داشت.
خبرنگار: زهرا برزگر
انتهای پیام/
نظر شما