ضرورت بازنگری در روش مواجهه مدیران با روابط عمومی سازمان‌ها

رئیس هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: برخی از مدیران ارشد سازمان‌ها می‌خواهند روابط عمومی بلندگوی آنان باشد که باید برای آنان آموزش ارتباطات گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، اولین همایش مجازی «رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها» با شعار روابط عمومی؛ تعامل، حمایت و مانع‌زدایی به همت دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه و اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی صبح امروز در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

نشست اول با موضوع روابط عمومی و تحولات آینده ایران با حضور محمدرضا رسولی، معاون دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه واحد تهران مرکزی و دبیر علمی همایش، بیتا شاه‌منصوری، مدیر گروه ارتباطات، روزنامه‌نگاری و رسانه واحد تهران مرکزی، مهناز رونقی، مدیرگروه مطالعات فرهنگی واحد تهران مرکزی، داوود زارعیان، استاد ارتباطات و معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، خسرو رفیعی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران، امیرعباس تقی‌پور، قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری هفته روابط عمومی کشور و مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات و امیر عبدالرضا سپنجی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

خسرو رفیعی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران در این همایش گفت: مدیران ارشد سازمان‌ها و نهادها، اگر فهم بالایی از روابط عمومی‌ها داشته باشند در کار خود موفق‌تر می‌شوند. در واقع نیروهای روابط عمومی سازمان‌ها در شرایط کنونی علم روابط عمومی را یاد گرفته‌اند و اهرم اصلی برای نشان دادن سازمان خود هستند.

وی افزود: برای اینکه روابط عمومی به‌روز باشد باید با تکنیک‌های جدید و روز دنیا برای پیشبرد کارهای سازمانی استفاده کرد. در واقع روابط عمومی با مدیریت سازمان و رسانه‌ها متفاوت است. همچنین برخی نهادها در یک سال ۸ مدیر روابط عمومی تغییر می‌دهند و این خوب نیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران بیان کرد: دوستی، مهربانی و شناخت در روابط عمومی مهم‌ترین اصل است و باید با افراد ارتباط خوبی برقرار کنیم. نباید چالش‌های یک سازمان را پنهان کنیم، بلکه باید نقاط ضعف را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کنیم. برخی از مدیران ارشد سازمان‌ها می‌خواهند که روابط عمومی بلندگوی آنان باشد! در واقع باید برای مدیران ارشدها سازمانی، آموزش ارتباطات و روابط عمومی گذاشت.

رفیعی گفت: نیازمند بازنگری در روش مواجهه مدیران میانی و ارشد با روابط عمومی سازمان‌ها هستیم. باید بتوانیم برای آینده‌نگری برنامه داشته باشیم و مدیران ارشد به فهم مشترک و بالایی از روابط عمومی برسند. همچنین دانشجویان رشته ارتباطات و روابط عمومی باید در دانشگاه‌ها روابط عمومی کاربردی را یاد بگیرند. سازمان‌ تولیدی با خدماتی متفاوت است و روابط عمومی در هر سازمان تفاوت دارد و باید برای دانشجویان در این راستا کارآموزی مناسبی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: اگر دانشجویی علاقه به روابط عمومی ندارد، این رشته را رها کند. روابط عمومی ارگان‌ها ساعت کاری ندارند و اشخاص باید در این رشته علاقه و عشق فراوان داشته باشند که بتوانند موفق شوند. باید به کارآموزی دانشجویان توجه بسیاری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =